حالت تاریک
وصیت‌نامه شهید حمید هوشمندی؛

باید به شهدا در آخرت جواب بدهید

باید به شهدا در آخرت جواب بدهید

شهید حمید هوشمندی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: «امام را تنها نگذارند و انقلاب را که ثمره خون صد‌ها هزار شهید است حفظ نمایند که اگر به‌ غیر از این رفتار نمایید در آخرت باید به شهداء جواب بدهید.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، شهید «حمید هوشــمندی»، سی و يكم شهريور 1347، در شهرســتان تهران به دنيا آمد. پدرش علی و مادرش فاطمه نام داشت. دانش‌آموز اول متوسطه در رشته تجربی بود. به عنوان بســيجی در جبهه حضور يافت. بيســتم تيرماه 1365، در قالويزان توســط نيروهای عراقی با اصابت تركش به شهادت رسيد. مزار وی در بهشت‌زهرای زادگاهش واقع است.

آنچه در ادامه می‌خوانید متن وصیت‌نامه شهید «حمید هوشــمندی» است.

بسم الله الرحمن الرحیم
حمد و سپاس شایسته خدای جهانیان است او که آدمی را از مشتی خاک بیافرید و به او هستی بخشید و خود آن را به بهای گران خریدار گشت و با سلام و درود بر محمد مصطفی (ص) و اهل بیت او آقا امام زمان و نایب بر حق او امام خمینی، خدا را شکر که مرا از قید و بند پای مادی رهانید و افتخار کشته شدن در راهش را نصیب این حقیر گردانید، مدت‌ها بود که دوستان و هم‌سنگران یک‌یک خود را با آب مطهر شهادت شست‌و شو می‌دادند و به سوی تو می‌شتافتند و من شرمنده بودم که چقدر گناهانم زیاد است که هنوز افتخار پیدا نکرده‌ام که این جسم مادی را که همانند زنجیری روحم را پایبند این دنیا کرده بود در راه تو فدا کنم و الحمدالله که بالاخره توانستم به آرزوی دیرینه خود برسم.

خدایا! مهم نیست که تو مرا جز؟ قرار دهی یا ندهی مهم اینست که تو از من راضی باشی و خداوندا! تو از من راضی باش. خدایا! تو از هر کس و هر چیزی بهتر می‌دادنی که من خود آگاهانه به‌سوی مرگ شتافتم، زیرا یقین داشتم که تو بهترین خریداری.

پروردگارا! چشمان باز من بعد از مرگ بیانگر این مطلب است و صورت خندان من نشانه رضایت کامل من از چنین مرگی است و مرگ حقیقی است عظیم که به سراغ تک‌تک افراد می‌آید و‌ ای کاش مرگمان با عزت باشد. هر کس که در راه عقیده‌اش جهاد نماید و در این راه خونش بر روی زمین جاری گردد علاقمند است که خونش خشک نگردد و راهش ادامه بیابد و من نیز از همه تقاضا دارم که امام را تنها نگذارند و انقلاب را که ثمره خون صد‌ها هزار شهید است حفظ نمایند که اگر به‌ غیر از این رفتار نمایید در آخرت باید به شهداء جواب بدهید و به عقوبت کوفیان گرفتار آیید.

آخرین کلمات با خانواده خود در مورد مسائل مادی نظر خاصی ندارم هر چه صلاح خودتان است عمل کنید؛ فقط شدیدا خواهش می‌کنم حق الناس که بر گردن من است بپردازید تا در آخرت شرمنده نباشم و چند سفارش دارم به پدر و مادر و خواهر عزیز! سعی کنید، صراط المستقیم و راه الله را پیش بگیرید؛ و آن‌طور که شایسته است زندگی کنید و نسرین را به خوبی بزرگ کنید و، اما مادر و خواهر عزیزم نگویید که افسوس او رفت بلکه شما نیز دیر یا زود خواهید آمد می‌دانم که راهم حق است پس کشته شدن در راه حق بهتر از کشته شدن در بستر است.

بیاید با مرکب زیبای خون وصیت‌نامه بنویسیم بیایید با آب خونین کرخه و دجله و کارون وضو گیریم بیایید که نماز رفتن بخوانیم بیایید با خدا پیمان ببندیم، بیایید حافظ دین خدا باشیم بیایید پیرو روح خدا باشیم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از