حالت تاریک
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خراسان‌جنوبی:

۲۴۰ برنامه ویژه‌هفته دفاع‌مقدس در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

۲۴۰ برنامه ویژه‌هفته دفاع‌مقدس در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۲۴۰ عنوان برنامه در قالب هزار و ۵۲۸ فعالیت در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، غلامرضا فلاحی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت:  ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که تا ششم مهر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۲۴۰ عنوان برنامه در قالب هزار و ۵۲۸ فعالیت در استان پیش‌بینی شده است، افزود: رژه نیروهای مسلح با مسئولیت ارشد نظامی آجا در استان، ۳۱ شهریور ماه با حضور یگان‌های منتخب نیروهای مسلح به صورت سازمان یافته و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

فلاحی از برپایی نمایشگاه استانی هفته دفاع مقدس با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در محل حسینیه جماران یا جنب اداره کل تبلیغات اسلامی استان برپا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش سراسری «جهاد مقاومت از دیروز تا امروز» تصریح کرد: چهارم مهرماه این برنامه همزمان با سراسر کشور با حضور هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: امسال به صورت نمادین به مناسبت چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس از ۴۴ نفر از همسران پیشکسوت، رزمنده یا جانباز استان تجلیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح پنج یادمان شهدای گمنام در استان به مناسبت هفته دفاع مقدس، افزود: همچنین از ۶۰ عنوان کتاب تولیدی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه دفاع مقدس و ۲۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی می‌شود.

فلاحیبرگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار و سرکشی از ایثارگران دفاع مقدس توسط دستگاه‌های اجرایی، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، مساجد و روستاها، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فلاحی در ادامه بازسازی عملیات‌های مهم دفاع مقدس در برخی شهرستان‌ها، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان، رونمایی از تولیدات ادبی، هنری و فضای مجازی با رویکرد دفاع نقدس، تجلیل و نویسندگان و هنرمندان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌های اسنادی، عکس و پوستر، برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

وی از برگزاری اختتامیه هشتمین دوره جشنواره فانوس و ششمین دوره فعالان فضای مجازی در محل مجتمع ایثار بیرجند خبر داد و گفت: هشتمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری دفاع مقدس و مقاومت «فانوس»، یکی از مهم‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس و مقاومت است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از