حالت تاریک
نقش پررنگ سازمان‌ها در سند توسعه بخش تعاون

تجلیل از ۱۴ تعاونی برتر خراسان جنوبی

تجلیل از ۱۴ تعاونی برتر خراسان جنوبی

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از ۱۴ تعاونی برتر استان گفت: سند توسعه بخش تعاون با تعامل دستگاه‌هاي اجرایی استان در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.

به گزارش خاورستان، غلام‌حسین حسینی در شورای هماهنگی توسعه تعاون و آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان گفت: بر اساس قانون سهم تعاونی‌ها از اقتصاد ملی ۲۵ درصد است که تاکنون بر اساس آمار در بهترین حالت کمتر از ۱۰ درصد اتفاق افتاده است که باید برای رسیدن به چشم انداز سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد سند توسعه بخش تعاون به طور کامل اجرا شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با اشاره به این که سند توسعه بخش تعاون در سال ۹۲ تصویب و تا سال گذشته حتی یک نفر آن را مطالعه نکرده بود گفت: رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با رئیس جمهور این گلایه را مطرح کرد که دستور بازنگری داده شد و ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ این سند توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

حسینی ادامه داد: در این سند ۸۰ وظیفه برای دستگاه‌های اجرایی متفاوت تعریف شده که در شورای هماهنگی توسعه تعاون با ریاست استاندار باید این وظایف ابلاغ شود.

او با تاکید بر تعامل دستگاه‌هاي اجرایی برای اجرای سند توسعه تعاون افزود: سند توسعه تعاون یک سری اهداف و راهبردها دارد که آموزش و ترویج فرهنگ تعاون در کشور، بهبود مستمر محيط کسب و کار در بخش تعاون و بهبود وضع زندگي، رفاه و توسعه عدالت اجتماعي جزو اهداف است.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌ جنوبی افزايش سطح اشتغال مولد در بخش تعاون به ۲۰ درصد از كل اشتغال كشور و جذب ۴۵ درصد از سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته در كل كشور در بخش تعاون و جذب حداقل ۱۵ درصد از حجم نقدينگي كشور در طرح‌هاي بومي و ملي تعاوني و افزايش سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد از توليد ناخالص ملي منهاي ارزش افزوده بخش نفت را از دیگر اهداف سند توسعه طی چشم انداز ۱۰ سال بیان کرد.

حسینی با اشاره به اثربخشي نقش حاكميتي با كاهش تصدي گري دولت و واگذاري امور تصدي گري به بخش غيردولتي با اولويت بخش تعاون در راستاي اجراي قانون سياست‌ هاي كلي اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسي را از دیگر اهداف سند توسعه تعاون برشمرد و توضیحات کاملی در خصوص شرح وظایف دستگاه‌هاي اجرایی به تفکیک ارائه کرد.

وی هم چنین با اشاره به این که امسال ۱۴ تعاونی به عنوان برتر استانی معرفی شدند افزود: از این تعداد فقط ۵ تعاونی در مرکز پذیرفته شده که نشان دهنده این است که باید تعاونی‌هاي استان از سمت سنتی خارج و به سمت اقتصاد روز پیش روند تا شاهد شکوفایی بیشتر آن‌ها در کشور داشته باشیم.در این مراسم که با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی برگزار شد تعدادی از مدیران تعاونی‌های استان به بیان دغدغه‌ها و کمبودهای پیش رو اشاره کردند و در پایان هم با حضور مسئولان استانی از تعاونی‌های برتر و شایسته تقدیر استانی تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از