حالت تاریک

تسنیم تلاوت صفحه ۲۵۵قرآن

تسنیم تلاوت صفحه ۲۵۵قرآن

مایۀ تبلیغ و ارشاد باید قرآن باشد. «کِتابٌ... لِتُخْرِجَ»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، 

«وَ یَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفی بِاللَّهِ شَهِیداً بَیْنِی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِنْدَهُ» (وَ مَنْ عِنْدَهُ ) دا) نیستی. بگو: کتاب گواهی خدا و کسی که علم نزد اوست، میان من و شما کافی است.»

 

نکات سورۀ رعد - آیۀ ۴۳:

در اوّلین آیه این سوره خواندیم که آنچه بر پیامبر نازل می‌شود حقّ است، اگر چه اکثر مردم ایمان نمی‌آورند، در این آخرین آیه نیز می‌خوانیم که کفّار، رسالت پیامبر را انکار می‌کنند. این حاکی از اوج لجاجت و عناد اهل باطل با فرستاده الهی و کلام حقّ اوست.

 

وقتی یکی از اطرافیان حضرت سلیمان که مقداری از علم کتاب را دارد، می‌تواند کمتر از یک برهم، ملکه سباء را در پیش روی آن حضرت حاضر کند، پس اگر کسی تمام علم کتاب را داشته باشد، قدرتی می‌تواند داشته باشد. باشد.

 

مطابق روایات مراد از کسی که علم همۀ کتاب را دارد حضرت علی علیه السلام و اهل بیت بیامبر علیهماالسّلام می‌باشد. (تفسیر کنز الدقائق)

 

پیام‌های سوره رعد - آیه ۴۳:

۱. ایمان به حمایت از خداوند بهترین پشتوانه در برابر هر گونه تکذیب و تحقیر است. «قُلْ کَفی بِاللَّهِ»

 

۲. آگاهی بر کتاب الهی مقام انسان را تا به آنجا بالا می‌برد که گواهی او در کنار گواهی خداوند قرار می‌گیرد. «کَفی بِاللَّهِ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ».

 

۳. گاهی ارزش گواهی یک فرد از انکار هزاران نفر بیشتر است. (اصل باکیفیت است نه کمیت) «یَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفی بِاللَّهِ شَهِیداً مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکتابِ».

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از