حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

حضور رهبرانقلاب در فردوس روحیه‌جهادی را معنا‌کرد

حضور رهبرانقلاب در فردوس روحیه‌جهادی را معنا‌کرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری بیش از دو ماه برای امدادرسانی در شهر زلزله‌زده فردوس حضور داشتند و بخشی از مشکلات مردم را مرتفع و به خوبی روحیه بسیجی را معنا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» جواد قناعت صبح چهارشنبه در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در شهرستان فردوس، گفت: سیزدهم شهریور با حضور مقام معظم رهبری برای عملیات خدمت و امدادرسانی به مردم فردوس در جریان زلزله ١٣٤٧ شده است که در این زلزله مردم خسارت‌های مالی فراوانی دیدند و بسیاری از مردم جان باختند و منازل زیادی تخریب شد.

وی افزود: در این زمان شاهد حضور طلبه‌ای جوان و انقلابی بودیم که به همراه طلاب مشهد به این شهر اعزام شدند و کمک‌رسانی کردند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در آن زمان رژیم پهلوی نه‌تنها بی‌توجهی به مردم کرد بلکه از جریان خدمت‌رسانی هم جلوگیری می‌کرد و در این شرایط مقام معظم رهبری؛ جمع بسیاری از طلاب را بسیج کرد و به این شهر آمدند.

قناعت گفت: مقام معظم رهبری بیش از دو ماه برای امدادرسانی در این منطقه حضور داشتند و بخشی از مشکلات مردم را مرتفع و به خوبی روحیه بسیجی را معنا کردند.

وی با اشاره به اینکه سه سال متوالی شاهد برگزاری این اجلاس باشکوه در استان هستیم، ادامه داد: این اجلاسیه در سال ١٤٠١ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد که طی آن کتاب مجموعه خاطرات رهبر انقلاب با عنوان دوباره فردوس رونمایی شد.

او افزود: در سال ١٤٠٢ هم این اجلاسیه با حضو شهید آیت‌الله رئیسی در شهرستان فردوس برگزار شد که یکی از برکات حضور ایشان، دستور ایجاد پست برق ٤٠٠ کیلو ولت در فردوس بود.

وی ادامه داد: سال گذشته اتفاقات خوبی را در قبل، حین و بعد از اجلاسیه شاهد بودیم که ثبت رسمی روز ١٣ شهریور به‌عنوان روز حرکت‌های جهادی و امداد‌های مردمی یکی از این اتفاقات است.

قناعت گفت: از‌جمله برنامه‌های اجلاسیه امروز نیزافتتاح سایت ١٣ شهریور، فراخوان ارسال مقاله و عکس، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق روستایی و... است.

وی بیان کرد: از‌جمله پروژه‌های افتتاحی امروز؛ آسفالت راه روستایی و جاده بین مزارع به طول ١٠ کیلومتر با اعتبار ٣٠٠ میلیارد ریال، بلوار ١٣ شهریور، طرح آبرسانی روستایی، بازدید از قرارگاه جهادی و تجهیز آن، بازدید از طرح آبخیر تا جالیز و... است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از