حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خدمتی بالاتر از خدمات فرهنگی و الهی نیست

خدمتی بالاتر از خدمات فرهنگی و الهی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از خودشناسی، هیچ خدمتی به بشر بالاتر از خدمات انسانی، فرهنگی و الهی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از طلاب جدیدالورود حوزه علمیه شهرستان بیرجند گفت: مقطع سرنوشت‌سازی است که مثل لیله القدر می‌ماند؛ انسان با سایر موجودات متفاوت است و خودش سرنوشتش را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز درو می‌کنیم آنچه روزهای قبل کاشته‌ایم و فردا برداشت می‌کنیم بذرهای که امروز می‌کاریم، ادامه داد: حالا انسان در این مقطع سرنوشت‌ساز می‌خواهد انتخاب کند، آن هم در عرف آخرالزمانی که انواع و اقسام مسائل به صورت القائات بیگانه برای سرگردانی جامعه بشری تبلیغات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان موجودی است که یک طولی(عمری) دارد که لحظه به لحظه می‌گذرد، تصریح کرد: در عرض انسان، میلیون‌ها گزینه است که از همه آنها در لحظه می‌تواند یکی را انتخاب کند چون ظرفیت بیشتری ندارد لذا بسیار انتخاب سختی است و این انتخاب را باید صورت بدهد خیلی هم به ظاهر پرجاذبه هستند و از سویی دیگر بعضی سخت جلوه می‌کند اما روی اینها حساب نکنید شما اکنون در چهارراه زندگی قرار دارید و بالاخره باید یکی را انتخاب کنید اما از کسی که به پایان عمر رسیده بپرسید که سود کرد یا زیان؟

آیت الله عبادی عنوان کرد: بسیاری از مسائل پرجاذبه‌ هر چه می‌خواهد باشد اما بقا و واقعیتی ندارد و مردم برای مالکیت اشیاء سر و دست می‌شکنند و در این مسیر تقوا، صداقت و اخلاقشان را از دست می‌دهند که به مال، مقام یا شهرتی دست پیدا کنند؛ حالا اینها ضمن اینکه برای کسی باقی نمی‌ماند اما بحث اینجاست که همان مقداری هم که دلخوش می‌کند واقعیت ندارد یعنی اگر من می‌گویم مالک این خانه یا ماشین هستیم، اینها قراردادی است و واقعیت ندارد و در آخر خط به هیچی و به وزر و وبال می‌رسند.

امام جمعه بیرجند افزود: اما اگر از اول زندگی هوشیار باشد و خودسازی کند و کمال نفسانی براساس علم، ایمان، تقوا، قرب به خدا کسب کند هر چه که جلوتر برود ذخایر کمالاتش بیشتر می‌شود مثل لقمان حکیم.

وی با اشاره به اینکه راهی که علمای شایسته طی کردند تمام آن نور و خیر است و این حسن انتخاب شما برای ادامه راه علمی دین جای تبریک دارد البته رسیدن به این هدف بزرگ باید همراه با صبر و حوصله باشد، گفت: باید بر دنیا شکیبایی و صبر کرد چوندن یا یک لحظه بیشتر نیست.

آیت الله عبادی با بیان اینکه آگاهی شرط اول زندگی انسان است که بداند چه کاری انجام می‌دهد، تصریح کرد: همه امور بر اساس جایگاه انسان معنا می‌دهد اما متاسفانه شیوه دنیا برخلاف شیوه پیامبران است چون انسان را به همه چیز آشنا می‌کند غیر از وجود خودش.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: بعد از خودشناسی، هیچ خدمتی به بشر بالاتر از خدمات انسانی، فرهنگی و الهی نیست.

وی خطاب به طلاب جدید الورود حوزه علمیه بیرجند افزود: کمالات دو نوع است که یکی در جهت ریاضت علمی کشف می‌شود و یکی هم ریاضت‌های عملی است که نفس پرورش پیدا می‌کند و این از درس مهمتر است چون انسان را به کمالات می‌رساند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از