حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

رفع کمبود فضای آموزشی دربیرجند در اولویت باشد

رفع کمبود فضای آموزشی دربیرجند در اولویت باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بیشترین کمبودها در زمینه فضای آموزشی در بیرجند است، رفع آن باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده امروزسه‌شنبه در جلسه حمایت از توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و پرورشی استان گفت: حدود ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام  آموزشی و پرورشی در استان داریم که تکمیل آنها مشروط به تأمين اعتبار ۵۰ درصدی توسط خیر و دولت است.

به گفته وی؛ از مجموع پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام استان، تعداد ۴۵ پروژه تا مهر با حدود هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۵ پروژه  آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر در استان داریم که تا مهرماه تکمیل نمی‌شوند، بیان کرد:  در بیرجند ۴۹ مدرسه دو شیفته وجود دارد لذا ساخت این تعداد مدرسه در مرکز استان باید در اولویت قرار گیرد.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه در بحث پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت با تکمیل واحدهای آموزشی است، متذکر شد: فرمانداران باید در این خصوص اعتبار بگذارند تا ۵۵ پروژه در حال اجرا در نقاط مختلف استان تا مهر ۱۴۰۴ تکمیل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هر سال اعتباراتی در زمینه محرومیت به استان اختصاص می‌یابد که بیرجند را شامل نمی‌شود، گفت: با وجود اینکه بیشترین مشکل در زمینه کمبود فضای آموزشی را در بیرجند داریم از اعتبارات محرومیت نمی‌توانیم به پروژه های مرتبط تخصیص دهیم.

به گفته وی؛ باید با برنامه ریزی درست، ظرف دو سال آینده، سرانه آموزشی در بیرجند به ۶.۱ برسد. 

عباس‌زاده یادآور شد: باید با برگزاری جلسه‌ای مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به واحدهای تولیدی و معدنی موجود در استان مشخص شود و چنانچه ۲۰ درصد مالیات این واحدها برای انجام مسئولیت اجتماعی در استان هزینه شود، بسیاری از شاخص‌های استان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از