حالت تاریک

زائران «بی‌بی زینب خاتون» میزبان پرچم رضوی شدند

زائران «بی‌بی زینب خاتون» میزبان پرچم رضوی شدند

زائران آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون، خواهر امام رضا (ع) در شهر مود شهرستان سربیشه میزان خدام رضوی و پرچم متبرک امام رضا(ع) شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، همزمان با ایام دهه کرامت درخشش نور خورشید خراسان بر گنبد و بارگاه ملکوتی خواهر ایشان بی‌بی زینب خاتون(س) در مزار کاهی شهر مود شهرستان سربیشه نویدبخش سفر معنوی و روحانی در جوار این امامزاده واجب التعظیم بود.

این برنامه معنوی با نوای دل‌انگیز مداحی و صلوات خاصه یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) آغاز شد و عطر و نور ولایت را در فضای این آستان مبارک پراکنده کردند.

حضور خادمان امام مهربانی‌ها شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری در بین زائران ایجاد کرد و اشک شوق و توسل در چشمان حاضرین حلقه زده بود و زمزمه‌های تمسک به امام رضا(ع) در نجواهای عاشقانه به گوش می‌رسید.

استقبال گرمی از سوی زائران و مجاورین از خادمان حرم رضوی صورت گرفت، که نشان‌دهنده عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

در پایان پرچم متبرک رضوی در میان استقبال گرم خیل زائران و مجاورین گردانده و بسته‌های متبرک رضوی بین حاضران توزیع شد.

لازم به ذکر است امروز صبح دعای ندبه با حضور خادمان حرم رضوی در مسجد جامع مود برگزار شد و در ادامه خادمان امام هشتم با یکی از بیماران صعب العلاج دیدار و دلجویی کردند.

بنا به شواهد تاریخی در آستانه مبارکه بی‌بی زینب خاتون، دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر گرامی امام رضا (ع) مدفون شده است که به دلیل قرار گیری در روستای کاهین شهرستان سربیشه در میان مردم استان خراسان جنوبی به مزار کاهی شناخته می‌شود.

بی‌بی زینب خاتون (س) دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است که بعد از گذر روستای کاهین، دارفانی را وداع گفتند و بر سر تپه‌ای مدفون شدند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از