حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

زیرساخت‌های معدنی خراسان‌جنوبی با همکاری ایمیدرو توسعه می‌یابد

زیرساخت‌های معدنی خراسان‌جنوبی با همکاری ایمیدرو توسعه می‌یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت های معدنی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدرو توسعه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، جواد قناعت در دیدار با محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای بهره برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت ها ارائه شد.

استاندار افزود: یکی از مهمترین موانع در مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت های معدنی استان، نبود و ناکافی بودن زیرساخت ها بویژه در حوزه آب و برق است به همین دلیل طی دو سال گذشته در راستای رفع این مشکل، اقدامات زیادی انجام شد.

قناعت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حوزه های دولتی و بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها به طور ویژه در دستور کار بوده، متذکر شد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در زمینه تأمین و توسعه زیرساخت های معدنی به طور ویژه با استان همراهی داشته است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های ایمیدرو در خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع مشارکت ایمیدرو در طرح انتقال پساب دشت بیرجند به معادن خوسف و نهبندان پیشنهاد شد که نظر مساعد معاون وزیر را به همراه داشت.

استاندار تصریح کرد: همراهی ایمیدرو با اجرای خط انتقال برق از شاهکوه به معادن هیرد، شادان و قلعه زری ، مطالبه دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

قناعت با اشاره به اینکه این طرح، مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز می باشد، گفت: ایمیدرو با مشارکت در اجرای این خط انتقال، استان را همراهی می کند.

وی با اشاره به نتایج مثبت این دیدار، تأکید کرد: تحقق این دو موضوع، کمک بسیار خوبی به توسعه صنایع معدنی در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود.

 

انتهای خبر 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از