حالت تاریک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی:

7‌درصد‌ پرونده‌های‌ کارگروه‌ رفع موانع‌تولید درحوزه مالیات است

7‌درصد‌ پرونده‌های‌ کارگروه‌ رفع موانع‌تولید درحوزه مالیات است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 7 درصد پرونده های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی مربوط به مالیات بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان در محل اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی، ضمن تبریک هفته فرهنگ سازی مالیاتی و تشکر از خدمت رسانی و مردم داری کارکنان این حوزه گفت: کارکنان نظام مالیاتی کشور، سربازان جبهه اقتصادی هستند.

 وی با بیان اینکه مالیات از زمان پیامبر و اهل بیت(ع) وجود داشته، تصریح کرد: در اسلام تأکید فراوانی بر حمایت و حفاظت از سربازان جبهه اقتصادی شده تا از هرگونه فساد اقتصادی پیشگیری شود.

 معاون استاندار با ذکر این نکته که سال گذشته 7 درصد پرونده های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شامل 62 پرونده درخصوص موضوعات مالیاتی بود، اظهار داشت: از این تعداد 57 درصد رفع شده و 35 درصد نیز در دست اجرا است و این اهمیت مالیات در فضای اقتصادی را نشان می دهد. 

جعفری متذکر شد: باید سعی کنیم قانون را به نفع مردم تفسیر و در خدمت به مردم بکار گیریم تا اثر ماندگاری داشته باشد. 
 

به گفته وی؛ مردم از تبعیض و بی عدالتی گلایه مندند اما از اجرای قانون برای همه خرسند می باشند. 
 

معاون استاندار یکی از موارد مهم استان را افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: ما بایستی به صورت یک مجموعه یکپارچه و هماهنگ، فرصت سرمایه گذاری را هم برای مردم استان و هم برای سایرین به نحو مناسب فراهم نماییم.
 

جعفری در پایان یادآور شد: استفاده از نیروهای جوان، پاک، خوش‌ فکر و خوش انگیزه در دستگاه‌های اجرایی خصوصاً دستگاه‌های خدمت رسان یک فرصت ویژه است تا اهداف و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته ای محقق گردد.

 مدیرکل امور مالیاتی استان هم در این جلسه گفت:اداره کل امور مالیاتی از محل درآمدهای مالیاتی اخذ شده در سال 1402 حدود 2 هزار و 530 میلیارد ریال به حساب شهرداری های استان واریز کرده که نسبت به سال قبل آن 63 درصد رشد داشته است. 
 

علی کریمدادی ادامه داد: در سال گذشته هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری ها با 64 درصد رشد، 128 میلیارد ریال به حساب روستا های فاقد دهیاری با 48 درصد رشد و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری با 63 درصد رشد، واریز شده است.

 وی درخصوص سایر مصارف و هزینه کرد مالیات در استان گفت: در سال 1402 مبلغ هزار و 771 میلیارد ریال با 43 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مبلغ 159 میلیارد ریال با 64 درصد رشد به حساب وزارتخانه های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش جهت هزینه کرد در استان خراسان جنوبی واریز شده است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: مالیات سالم ترین، با اهمیت ترین و بادوام ترین درآمد کشورهاست که از آن برای توسعه پایدار و تأمین هزینه های جاری و عمومی استفاده می شود. 
 

مرتضی ذاکریان تصريح کرد: در ایران اسلامی نیز رویکرد تعاملی و هوشمند سازی در دستورکار نظام مالیاتی کشور قرار دارد و سعی شده با کاهش نرخ‌ های مالیاتی و سایر موارد حمایتی و تسهیلات پیش بینی شده در قانون، حمایت لازم از بخش‌های اقتصادی به عمل آید.

 وی با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی استان نسبت به کل درآمدهای مالیاتی کشور، 28 صدم درصد است، یادآور شد: سعی شده بدون فشار مالیاتی بر بخش‌های ضعیف و شفاف اقتصادی، سهم توسعه پایدار استان محقق شود.
 

شایان ذکر است؛ قبل از این جلسه معاون اقتصادی استانداری و هیئت همراه از ادارات امور مالیاتی مرکز استان بازدید به عمل آورده و از زحمات و خدمات کارکنان این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از