حالت تاریک

سند توسعه دانش‌بنیان خراسان‌جنوبی تصویب شد

سند توسعه دانش‌بنیان خراسان‌جنوبی تصویب شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد اشرفی امروز در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: در دو سال اخیر راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی در حوزه تولید از جمله تایر و کاشی در استان و تعریف زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان رقم خورد.

وی افزود: همچنین در دوسال اخیر برای نخسین‌بار گروه کاری زرشک ذیل شورای برنامه‌ریزی استان تعریف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تدوین و تصویب سند توسعه دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۱ که رهبر معظم انقلاب بحث تولید دانش‌بنیان را مطرح فرمودند و همچنین قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد بحث تدوین و تنظیم سند توسعه دانش‌بنیان خراسان جنوبی با همکاری جامعه علمی و دانشگاهی استان در دستور کار قرار گرفت.

اشرفی بیان کرد: گزارش تدوین سند توسعه دانش‌بنیان امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان ارائه  و تصویب شد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه اگر بر مدار دانش‌بنیان باشد قطعاً پایداری مستمری خواهد داشت چون همه نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده است، عنوان کرد: این سند در شورای برنامه‌ریزی استان باید نیز تایید نهایی شود.

اشرفی در ادامه یادآور شد: سالگذشته استان خراسان جنوبی رتبه پنجم کشور در حوزه دانش‌بنیان را کسب کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همراهی و هم‌افزیی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی عملیاتی شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان رشد ۱۸۹ درصدی ترانزیت در استان، گفت: مجوز ترانزیت عام و ورود ماشین‌های موقت برای تجار و سرمایه‌گذاران برای اولین بار در استان دریافت شد.

اشرفی به تحقق ۱۵۶ درصدی هدف صادراتی استان اشاره کرد و افزود: در حوزه تعاونی‌ها برای اولین بار صادرات ۲۰ میلیون دلاری با محوریت تعاونی‌ها رقم خورد.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در ابتدای دولت سیزدهم ۹۹۱ میلیون دلار بوده که اکنون هزار و ۲۷۲ میلیون دلار افزایش یافته که رشد ۲۸.۳ درصدی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از