حالت تاریک
همزمان با دهه دوم فاطمیه؛

۵۰بقعه‌متبرکه خراسان‌جنوبی میزبان سوگواره یاس نبوی است

۵۰بقعه‌متبرکه خراسان‌جنوبی میزبان سوگواره یاس نبوی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با دهه دوم فاطمیه در ۵۰ بقعه متبرکه استان با حضور ۲۴ مبلغ بومی و غیربومی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی مراسم عزاداری فاطمیه دوم به مدت پنج روز از چهارشنبه ۲۲ آذر لغایت یکشنبه ۲۷ آذر در ۵۰ بقعه استان با حضور ۱۰ مبلغ اعزامی از قم و ۱۴ مبلغ بومی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در راستای اجرای این طرح، مبلغین در مدارس حضور خواهند یافت و به سخنرانی پیرامون مباحث مذهبی و اخلاقی به دانش‌آموزان می پردازند.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: در روز سه شنبه ۲۶ آذر هماهنگ با دیگر بقاع کشور اجرای برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی، مداحی، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیاتنامه حضرت زهرا(س)، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام در دستور کار بقاع استان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه حرکت هیئات و دستجات عزاداری به سمت بقاع متبرکه و میزبانی و پذیرائی از هیئات و دستجات عزاداری در مواکب مستقر در بقاع متبرکه و برپایی مواکب پذیرایی از عزاداران در مسیرهای حرکت دستجات را از دیگر برنامه‌های طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: حدود ۹۶ موقوفه با نیت تعزیه داری و روضه خوانی حضرت زهرا(س) در استان وجود دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از