حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی:

شکست اطلاعاتی بزرگ اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی

شکست اطلاعاتی بزرگ اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هیچ کدام از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانستند عملیات طوفان الاقصی را تعقیب و رهگیری کنند که این یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای اسرائیل به شمار می رود.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در خصوص قیام مظلومین فلسطینی با انجام عملیات طوفان الاقصی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات بااهمیت و کاملا راهبردی است که طی آن از چندین عنصر استفاده شده است.

وی گفت: یکی از این عنصرها؛ عنصر غافلگیری اطلاعاتی در اراضی اشغالی است که با توجه به اینکه  این عملیات از بامداد امروز به صورت ناگهانی از سوی حماس و جهاد اسلامی آغاز شد، هیچ کدام از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانستند این عملیات را تعقیب و رهگیری کنند که این  یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل به شمار می رود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در کمتر 8 از ساعت، بیش از 5 هزار موشک رادار گریز و موشک نقطه زن و یکصد پهباد از سوی رزمندگان فلسطینی به سمت مواضع و تاسیسات حساس نظامی اسرائیل شلیک شد که نشان از یک انسجام کامل در میان رزمندگان فلسطینی دارد.

هانی زاده عنوان کرد: هم اکنون نیز در این جنگ، وضعیت میدانی و موازنه قدرت به نفع رزمندگان فلسطینی تغییر یافته و به همین دلیل شاید در آینده نزدیک موازنه میدانی و اطلاعاتی و نظامی به سود ملت فلسطین تغییر پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با حمله های امروز؛ نخستین پرسشی که وجود دارد این است که چرا ملت و رزمندگان فلسطینی این عملیات را در این شرایط آغاز کردند؟ که یکی از پاسخ ها این است که رژیم صهیونیستی طی ماه های گذشته چندین بار به مسجد الاقصی حمله و به ضرب و شتم نمازگران پرداخته است که باید یک نقطه پایانی بر این فعالیت های صهیونیست های افراطی گذاشته شود.

هانی زاده اظهارکرد: از سوی دیگر صهیونیست ها طی روزهای اخیر با حمله به دانشکده نظامی در سوریه، یکصد نفر از دانشجویان این دانشکده را به شهادت رساندند که این یک اقدام ماجراجویانه از سوی کابینه رژیم صهیونیستی است و باعث شده رزمندگان فلسطینی این عملیات را طراحی کنند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هم اکنون شرایط حیات در اراضی اشغالی کاملا فلج شده و تمامی فرودگاه های داخلی و بین المللی اسرائیل به حالت تعطیل درآمده و پروازهای داخلی و خارجی آن لغو شده است و هزاران صهیونیست به پناهگاه پناه برده اند که این نشانه آسیب پذیری بالای اسرائیل است که در آینده آثار خود را بر جامعه صهیونیستی خواهدگذاشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود دارند، تصریح کرد: اما خروجی این عملیات تاثیر مستقیمی در طرح صلح آبراهام و عادی سازی رابطه بین اعراب و اسرائیل خواهد داشت که پیروزی رزمندگان فلسطینی می تواند تمام این روابط و عادی سازی ها را تحت تاثیر قرار دهد.

او با اشاره به اینکه این جنگ می تواند باعث تقویت محور مقاومت هم بشود، گفت: اگر بازیگران منطقه ای و بین المللی به این جنگی که اکنون در جریان است ورود پیدا نکنند، ممکن است این جنگ به منطقه هم سرایت پیدا کند و محور مقاومت وارد عملیات شود که در این صورت شکست اسرائیل رقم خواهد خورد.

هانی زاده یادآور شد: در خصوص نتایج این عملیات، طبیعی است که شرایط میدانی به نفع رزمندگان فلسطینی است و آنها در آینده هم با انسجام بیشتری برای انجام عملیات های دیگر ورود پیدا خواهند کرد.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از