حالت تاریک
عقب‌گرد رژیم صهیونیستی به سال نحس تولدش!
آوار طوفان‌الاقصی بر سر صهیونیست‌ها

عقب‌گرد رژیم صهیونیستی به سال نحس تولدش!

پس از گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی امروز گزاره امنیت در سرزمین های اشغالی با مخاطره جدی مواجه شده و صهیونیست ها را وادار به جنگیدن برای بقا و زنده ماندن کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک سال قبل درست در چنین ایامی، رسانه های منطقه ای و بین المللی از وقوع عملیات بی سابقه گردان های مقاومت در فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی خبر دادند، عملیاتی که موجب شد نه تنها ارتش رژیم صهیونیستی بلکه سیستم اطلاعاتی آن تا هفته ها دچار بهت و سردرگمی باشند.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی و بین المللی بر این باور بودند که در جریان عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر، اسرائیل بیش از ضربه نظامی در حوزه اطلاعات و امنیت ضربه خورده است، موضوعی که حیثیت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی همچون موساد و شاباک را به چالش کشید.

«یعقوب پری» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همان زمان در اظهاراتی با اشاره به اینکه عملیات «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست تاریخ رژیم صهیونیستی است گفته بود: ضعف اطلاعاتی و امنیتی این رژیم دلیل اصلی شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی بود.

او این را هم گفته بود که «حجم شکست و ناکامی را نمی‌توانم هضم کنم، می‌ترسم به آینده نزدیک یا سال‌های آتی فکر کنم، با صدای بلند باید بگوییم حمله حماس بزرگترین شکست اطلاعاتی تاریخ اسرائیل است».

نتانیاهو نیز در بهبهه عملیات طوفان الاقصی در توییتی تلاش کرد که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین و غافلگیر شدن را به گردن دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم بیاندازد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

او در این باره نوشت: در هیچ مورد و در هیچ مرحله ای هشداری درباره نیت حماس برای جنگ (از سوی دستگاه های امنیتی) دریافت نکردم!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اما اندکی پس از این اظهارات، تحت فشار سیاستمداران داخلی اسرائیل مجبور به عذرخواهی از سیستم های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی شد و اعلام کرد: اشتباه کردم و از آن عذرخواهی و از مسئولان دستگاههای امنیتی حمایت می کنم!

نتانیاهو اگرچه تحت فشار سیاستمداران صهیونیستی وادار به عذرخواهی شد، اما همین اظهارات کوتاه مهر تایید بر پیروزی حماس بر سیستم اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست ها بود.

تلاش بی وقفه صهیونیست ها برای بقا و زنده ماندن

حالا اما پس از گذشت یک سال از عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی آنچه در سرزمین های اشغالی شاهد هستیم تلاش بی وقفه صهیونیست ها برای بقا و زنده ماندن است.

چنان چه رهبر معظم انقلاب در جریان خطبه های نماز تاریخی نصر در مصلی تهران فرمودند: طوفان‌الاقصی و مقاومت یک‌ساله غزّه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سالهای اوّل ولادت نحسش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند.

رژیم صهیونیستی در طول یک سال گذشته به جنون آمیز ترین جنایات تاریخ دست زد، بیش از 40 هزار نفر را در غزه به شهادت رساند، بیمارستان، مدرسه، مسجد، اردوگاه آوارگان و هیچ بنایی نتوانست از حمله وحشیانه صهیونیست ها در امان باشد. رژیم کودک کش صهیونیستی غزه را به یک گورستان بزرگ تبدیل کرد و پس از آن در حالی که هر روز خود را بیش از گذشته فرورفته در باتلاق جنگ می دید، تجاوز به لبنان را در دستور کار خود قرار داد.

به اذعان بسیاری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سیاستمداران همراه او جنایات جنون آمیز صهیونیست ها در غزه و لبنان برای برگرداندن امنیت و آرامش به شهرک نشینان صهیونیستی بود با این حال اما نظرسنجی مراکز یهودی حاکی از آن است که 29 درصد مردم به فکر مهاجرت به خارج از اراضی اشغالی هستند و 71 درصد از اسرائیلی‌ها نیز نسبت به زندگی در اراضی اشغالی در ماه‌های آینده خوش‌بین نیستند.

علاه بر این به اذعان مراکز نظرسنجی صهیونیستی تقریباً 50 درصد از اسرائیلی‌ها در طول یک سال گذشته مجروح شده‌اند یا فردی را می‌شناسند که در خلال نبرد اخیر دچار مجروحیت شده است.

این یعنی گزاره امنیت برای شهرک نشینان که سیاستمداران صهیونیستی به آن وعده دادند در طول یک سال گذشته دچار مخاطره جدی شده و حالا صهیونیست ها برای بقای خود در سرزمین های اشغالی چاره ای جز دست و پا زدن ندارند.

اسرائیل چاره ای ندارد برای زنده ماندن بجنگد و بکشد!

حسین سبحانی نیا، سفیر کشورمان در مغرب در گفتگو با دانا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در زمان تاسیس تلاش کرد تا خود را در منطقه تثبیت کند و امروز هم به 70 سال پیش برگشته است گفت: امروز در قلب دنیای استکبار علیه این رژیم راهپیمایی های گسترده برگزار می شود، در اروپا و آسیا و آفریقا مردم علیه رژیم کودک کش صهیونیستی فریاد نفرت سر می دهند در چنین شرایطی طبیعی است که صهیونیست ها نگران بقاء خود باشند.

وی با بیان اینکه امروز حامیان رژیم صهیونیستی هم نگران نابودی آن هستند عنوان کرد: همین نگرانی ها موجب شده است که طی یک سال گذشته دیوانه وار به کشتار مردم بی گناه در غزه و لبنان دست بزنند در حالی که هیچ راهبردی برای برون رفت از باتلاقی که درست کردن برایشان وجود ندارد.

این نماینده مجلس این را هم گفت که نتانیاهو می داند اگر امروز دنیا به این جمع بندی برسد که او را متوقف کند این یعنی پایان کار رژیم صهیونیستی و اسرائیل چاره ای ندارد برای زنده ماندن بجنگد و مردم را بکشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از