حالت تاریک

فرهنگ‌بسيج الگوي‌كشورهاي مسلمان منطقه است

فرهنگ‌بسيج الگوي‌كشورهاي مسلمان منطقه است

امام جمعه اسدیه با بیان اینکه بسیج مصداق بارز ربیون در عصر ما است گفت: بسیج امروز نه تنها در کشور نقش آفرین است، بلکه الگویی برای دیگر کشورهای منطقه و همچنین دنیا شده است.

حجت الاسلام مصیب خزاعی با تبریک هفته بسیج به خبرنگار خاورستان گفت:بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بسیجی به معنای یک جوان انقلابی جهادی پا به کار و در جایی هم می فرماید بسیجی یعنی علی(ع) که تمامی وجودش وقف اسلام بود بسیجی را تشبیه به یک شجره طیبه که اصل ثابت است و فرعش در آسمان است و در هر لحظه میوه‌هایش آماده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از بسیج در این زمان تعبیر کنیم می‌توانیم بگوییم که درختی است که در هر چهار فصل میوه دارد به این معنا که در بهار، تابستان، پاییز و زمستان به اقتضای آن فصل میوه دارد.

به گفته امام جمعه اسدیه در هر فصل سال که حادثه یا اتفاقی برای کشور بیفتد بسیجیان آماده به کار هستند و این بسیجیان در بزنگاه‌ها به درد کشور خوردند.

حجت‌الاسلام خزاعی تاکید کرد: اگر عنوان و پست و نامی باشد که دنیا را بخواهد فرا گیرد تا زمانی که در بین مردم نباشیم بیل و کلنگ در سیل و طوفان و زلزله بر نداریم و کمک میدانی و عملی نداشته باشیم در واقع آن عنوان به درد نمی‌خورد.

به گفته وی در ۸ سال دفاع مقدس بسیج به فریاد ما رسید و قبل از انقلاب هم این جوانانی که اعتراض می‌کردند، اعلامیه پخش می‌کردند و به زندان می افتادند و شکنجه می‌شدند آن‌ها همه بسیجی بودند هر چند در آن زمان هنوز این نام برایشان کشف نشده بود تا بعد از انقلاب که جنگ به ‌وجود آمد این بسیجیان در جنگ حضور پیدا کردند و جنگ را مدیریت کردند و در آنجا بسیجیان ما از هر سن و سالی که بودند پیر و‌جوان از هر طیفی که بودند جانانه با دشمن جنگیدند و باعث پیروزی ایران اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: در برهه‌های مختلف که در واقع کشور ما نیاز داشته این بسیجیان پای کار آمدند و ضمن این که از اواخر دهه ۷۰ بسیج سازندگی با ادغام جهاد به وجود می‌آید که امروز بسیج سازندگی در خراسان‌جنوبی بیش از ۲ هزار گروه جهادی فعال دارد که در عرصه‌های مختلف فراخوان داده می‌شوند و کمک خوب و شایانی در بحران‌ها برای کشور داشته‌اند.

به گفته وی بحران‌ها هم مختلف است گاهی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی است و بسیجیان کمک می‌کنند در انتخابات‌ها، در تظاهرات‌ها،در سیل و زلزله و طوفان و در ایام کرونا بسیجیان به درد کشور خوردند و باعث اقتدار و امنیت کشور شدند.

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: همین بسیجیان مایه امید برای کشورهای دیگر مثل سوریه، عراق، لبنان، یمن شدند گروه‌های مقاومت آن‌ها همین بسیجیان هستند‌.

به گفته وی امروز بسیج به رغم این که درختی است که در چهار فصل میوه دارد به الگو و امید آفريني در منطقه و دنیا برای مظلومان عالم تبدیل شده که امیدواریم با این شجره طیبه بسیج که در هر زمان میوه‌اش آماده است بتوانیم این مسیر انقلاب، نظام و قرآن را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: ضربه‌هایی که دشمن می‌خورد از بسیج است و اگر بسیج از درون بخواهد از بین رود و با آن برخورد خوبی نشود بلاخره برخی از دولت‌ها همکاری دارند و برخی ندارند امروز باید هدایت دولت‌ها هم با همکاری بسیج باشد که در دولت سیزدهم که نگاه ویژه‌ای به بسیج دارند آن شالله این مسیر نورانی را بتوانند مردم و دولت و بسیجیان در کنار هم ادامه دهند و از این نورانیت همه فیض ببرند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از