حالت تاریک
دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی تأکیدکرد:

لزوم مشارکت مردم در توسعه زنجیره معادن

لزوم مشارکت مردم در توسعه زنجیره معادن

مشاور و دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی گفت: باید مشارکت مردم را در توسعه زنجیره معادن افزایش داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمد هادی اسلامی عصر امروز یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: چندین طرح کلان در مجموعه مردمی‌سازی وزارتخانه حول توسعه و حمایت از بنگاه‌های کوچک در حال طراحی است که یکی از زنجیره‌ها و ذخایر اصلی کشور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید زیادی روی آن دارند بحث زنجیره معادن است.

وی با بیان اینکه زنجیره معادن قابلیت جایگزینی و رقابت با ظرفیت نفت کشور را دارد که در کارگروه معادن وزارتخانه مورد مطالعه قرار گرفت، افزود: بیش از ۹۰ درصد ذخایر معدنی کشور کوچک مقیاس است که در عمل باید طرح جدیدی برای آن دراندازیم و تجربه ما نشان داده در همه بحران‌ها مردم هستند که ما را از بحران خارج کردند.

مشاور و دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی ادامه داد: در حوزه مشارکت مردمی و جهش تولید هم احساس کردیم که در ظرفیت معدن به خصوص زنجیره پایین‌ دستی آن، مردم به خوبی می‌توانند فعال شوند و اقتصاد معدنی ما را توسعه دهند.

اسلامی به بازدید از معادن سربیشه، فردوس، قاین و خوسف اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها حقوق دولتی معادن و برگشت آن برای هزینه شدن در استان را مورد بررسی قرار دادیم که برخی می‌گفتند حاضر هستند به صورت ماهانه یا چکی پرداخت کنند و معتقد بودند اگر معادن استان توسعه پیدا کند منطقه اطرافمان هم توسعه پیدا می‌کند که البته برای توسعه مشکل زیرساخت داشتند.

وی با اشاره به اینکه برگشت حقوق دولتی معادن به استان را با کمک استانداری در وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد، افزود: صندوق مردمی توسعه صنعتی استان‌ها در حال طرح‌ریزی هستیم که استان خراسان جنوبی می‌تواند پایلوت در این زمینه باشد.

مشاور و دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی با بیان وجود ۸۰۰ معدن در خراسان جنوبی تصریح کرد: این معادن مسائل و درخواست‌های مختلفی از جمله همکاری بیشتر منابع طبیعی، زیرساخت و انتقال پساب برای تأمین آب مورد نیاز معادن را داشتند و همچنین معدن قلعه زری هم خواستار حل مشکل اختصاص زمین برای ساخت مسکن برای کارگران این معدن بود.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از