حالت تاریک

۲هزار خیرو کارآفرین با مجمع‌یاریگران زندگی همکاری دارند

۲هزار خیرو کارآفرین با مجمع‌یاریگران زندگی همکاری دارند

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی گفت: شعب مجمع تاکنون در ۲۵ استان کشور راه‌اندازی شده است و بیش از ۲ هزار خیر و کارآفرین با این تشکل مردم‌نهاد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حسن حمزه‌زاده روز یکشنبه در نشست راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان خراسان جنوبی افزود: این مجمع در خراسان جنوبی به عنوان بیست و پنجمین استان امروز راه‌اندازی شد و تا پایان سال با مشارکت خیرین و کارآفرینان در تمامی استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به پدیده شوم اعتیاد و تاثیر آن در بخش‌های مختلف جامعه بیان کرد: با وجود اینکه مقابله با اعتیاد و سودجویان آن به عنوان یک وظیفه ذاتی نهادهای دولتی در کشورهاست اما نباید سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه فراموش شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی در راستای پاسخگویی و تامین این نیاز تشکیل شد و به عنوان یک نمونه خوب در زمینه همکاری و همبستگی بین سازمان‌های دولتی و نهادهای مسئول و مسئولیت‌پذیر در جامعه به یادگار مانده است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی شعبات استان‌های مختلف به دنبال افزایش تعداد فعالان و داوطلبان علاقه‌مند به بهبود کسب و کار و کاهش بحران اعتیاد در گستره ایران هستیم.

حمزه‌زاده افزود: هدف اصلی مجمع خیرین یاریگران زندگی، توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی، سلامت، بهداشت، آموزش، کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال پایدار و بازاجتماعی کردن بهبودیافتگان اعتیاد است.

وی مهمترین اقدام مجمع یاریگران زندگی را ایجاد اشتغال پایدار برای رهایی یافتگان از دام اعتیاد عنوان کرد و گفت: این تشکل مردم‌نهاد بر شیوه‌های نوین اشتغالزایی، تولید ثروت و کارآفرینی در داخل کمپ‌های ترک اعتیاد متمرکز شده و به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی با مشارکت بهبودیافتگان و کارآفرینان است.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی تاکید کرد: اعتیاد آسیب‌های زیادی بر پیکره اجتماع وارد کرده به گونه‌ای که از هر ۲ طلاق یکی عامل آن اعتیاد است و این مساله را به حوزه‌های دیگر می‌توان تسری داد لذا از اعتیاد به عنوان ریشه همه معضلات اجتماعی در کل دنیا یاد می‌شود.

وی با اشاره به وجود صدها نوع ماده صنعتی و روان‌گردان در جهان افزود: این مساله باعث شده در ۱۰ سال گذشته آمار گرایش به مواد مخدر و بزه‌های اجتماعی ۲۰۰ درصد رشد کند پس مقابله با اعتیاد به کاری سخت تبدیل شده است.

حمزه‌زاده عنوان کرد: این مساله مختص به کشور ایران نیست بلکه تبدیل به معضل جهانی شده است لذا برای مقابله با آن باید هم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کرد و هم با استفاده از آموزه‌های دینی به مقابله با این معضل برویم.

وی گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف کامل کردن حلقه ناقص اشتغال که سبب اعتیاد مجدد بهبودیافتگان است، تشکیل شده زیرا افراد معتاد متجاهر که به مدت ۶ تا ۹ ماه با هزینه‌های بالا در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند به دلیل نداشتن شغل بعد از آزادی مجدد به سراغ اعتیاد می‌روند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی افزود: سبک زندگی معتادان برایشان یک سطح مطلوب شده است چون این چرخه را ناقص اجرا کرده‌ایم و وضعیت مراکز ترک اعتیاد مناسب نیست.

وی گفت: با مشارکت خیرین و کارآفرینان می‌توان زمینه اشتغال افراد بهبودیافته را فراهم کرد تا به سراغ این معضل خانمان‌سوز کشیده نشوند.

حمزه‌زاده با اشاره به کارخانه زیتون که شرط استخدام آن داشتن سوء پیشینه است افزود: در برخی کارخانه‌ها افرادی به کار گرفته می‌شوند که شاید ده‌ها جرم مرتکب شده باشند لذا اگر استفاده درست تبلیغی و ترویجی داشته باشیم مردم پای کار می‌آیند و سبب پیشگیری از جرایم بعدی در جامعه می‌شود.

وی عنوان کرد: هرچند کار بسیار سخت اما شدنی است همانطور که خداوند در قرآن فرموده نجات یک انسان مانند نجات یک اجتماع است، اگر معتادی از نیمه راه بازگردانده شود از معضلات و بزهکاری‌های اجتماعی زیادی پیشگیری می‌شود.

در این نشست انتخابات مجمع خیرین یاریگران زندگی خراسان جنوبی برگزار شد و فرشته اسدزاده، محمدرضا مشرقی‌مقدم، سید محمد آذرکار، مهدی باقری، سید مصطفی حسینی، سید هاشم اسماعیل‌زاده و محمدعلی طلابی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، محمدحسین خسروی و سید محمد حسینی به عنوان اعضای علی‌البدل، موسی میرزایی به عنوان بازرس اصلی و محمد کشتبان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از