حالت تاریک
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی خبر داد:

۵ موکب خراسان‌جنوبی آماده پذیرایی از زائران پاکستانی

۵ موکب خراسان‌جنوبی آماده پذیرایی از زائران پاکستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: پنج موکب در بقاع متبرکه و مساجد خراسان جنوبی آماده پذیرایی از زائران پاکستانی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، پنج موکب اوقاف در خراسان جنوبی آماده پذیرایی از زائران پاکستانی است.

وی افزود: این موکب‌ها در امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سید علی نهبندان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زیدبن محمد قاین و مسجد امام رضا (ع) خضری دشت بیاض پذیرای زائران هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: موکب‌ها از محل موقوفات مرتبط با عزاداری ماه صفر و با کمک خیرین به این زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

بخشی‌پور بیان کرد: سال گذشته موکب‌های خراسان جنوبی به ۳۵ زائر پاکستانی خدمات‌رسانی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی هم در این نشست گفت: بنا بر تاکید ستاد اجرایی خدمات سفر کشور، خراسان جنوبی استان معین خدمات رسانی به زائران پاکستانی مشهد مقدس انتخاب شد.

هادی شاهوردی ادامه داد: هر سال در ایام پایانی ماه صفر زائران پاکستانی زیادی از طریق خراسان جنوبی به مشهد مقدس رفت و برگشت دارند و در استان از خدمات موکب‌ها برخوردار می‌شوند.

به گفته وی؛ سال گذشته ۹ موکب در جاده‌های استان برای پذیرایی از زائران خارجی برپا شد که ۳۵ هزار زائر پاکستانی و ۱۵ هزار زائر افغانستانی و هندی پذیرایی شدند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین تعداد حضور زائران خارجی در استان مربوط به پایان ماه صفر است لذا موکب‌ها تا ۵۰ روز بعد از این ایام نیز در استان فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های یازده‌گانه خدمات سفر در استان افزود: پیک سفرهای تابستانی مسافران و زائران توسط وزارت میراث فرهنگی از ۱۲ تا ۳۰ شهریور ماه اعلام شده که امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی در این مدت خدمات خوبی را به مسافران ارائه دهیم.

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۴۳۹ نفر از زائران استان برای حضور در پیاده‌روی اربعین از ناوگان اتوبوسی استان استفاده کردند، افزود: برای بازگشت زائران استان از مشهد مقدس هم ناوگان اتوبوسی استان آمادگی کامل دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز از به‌روز رسانی و رفع نواقص ۹۳ اقامتگاه و ‌کمپ مسافری در استان خبر داد و گفت: همچنین برای خدمات سفر تابستانه امسال ۱۴ سرویس بهداشتی در جاده‌ها و دو رستوران بین راهی در بوستان‌ها افزوده شد.

علیرضا صفری عنوان کرد: برای پذیرایی از زائران خارجی در میقات الرضا استان ۵۰ تن برنج تامین شده و برای تامین تجهیزات و امکانات از بنیاد برکت درخواست ۱۰ میلیارد ریال اعتبار شده است.

وی گفت: برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز ۱۰ شهرداری مستقر در مسیر زائران ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها درخواست شده که به زودی محقق خواهد شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از