حالت تاریک
مدیر شعب بانک مهر خراسان جنوبی خبر داد:

پرداخت بیش از ۲۳۲هزار وام قرض‌الحسنه در استان

پرداخت بیش از ۲۳۲هزار وام قرض‌الحسنه در استان

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی گفت: شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکنون توانسته است حدود ۲۳۲ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش حدود ۷۳ هزار میلیارد ریال به مردم استان پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» محمدحسین فرهمند راد مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارکرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است.

وی با اشاره به اینکه امسال آغاز شانزدهمین سال فعالیت اثربخش " بانک قرض الحسنه مهر ایران" است، گفت: در این سال‌ها بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار سایر ماموریت‌های محوله در شبکه بانکی با رسالتی متفاوت از سایر بانک‌های کشور و با محوریت قرض الحسنه با اخذ استراتژی یکپارچه و منسجم، پیشرو در کشور بوده و با سرعت، مسیر رشد و بالندگی را در تمام بخش‌ها طی می‌کند.

فرهمند راد افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران، به عنوان بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور، با تکیه بر ارزش‌های اساسی اعتمادآفرینی، نوآوری، مشتری محوری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در پی ارزش آفرینی مستمر برای مشتریان و ذینفعان است. این بانک جهت نیل به توسعه اقتصادی بر مبنای عدالت و ایجاد رفاه در جامعه، با تأکید بر فرهنگ قرض الحسنه و ترویج این سنت الهی تلاش می‌کند در راستای هم افزایی برای افزایش ظرفیت‌های قرض الحسنه کشور به منظور دستگیری از نیازمندان و ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی و بهبود فضای کسب و کار و شرایط اقتصادی کشور گام مهمی بردارد.

وی بیان کرد: در این راستا، دستیابی به اهداف مالی و اقتصادی بانک، به موازات توجه به اقشار محروم جامعه، دغدغه‌مندی برای حفاظت از محیط زیست، احترام به قوانین، ایجاد اشتغال، مبارزه با پول شویی و فساد و تروریسم، حمایت‌های یکپارچه و پیوسته از صنایع خرد و متوسط بخشی از فعالیت‌های گسترده و متنوع بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی گفت: هم افزایی بانک با سازمان‌های مردم نهاد به منظور ایجاد اشتغال وتوانمندسازی پایدار مددجویان، توسعه زیرساخت‌های بانکداری نوین با هدف مهاجرت از بانکداری الکترونیک به سوی بانکداری دیجیتال و بانکداری هوشمند، گسترش حوزه مسئولیت اجتماعی در راستای کمک به مناطق محروم تنها بخشی از دستاورد‌های این بانک در سال‌های اخیر بوده است.

او بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی از قبیل توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشر‌های مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به ویژه در مناطق كمتر برخوردار، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص‌های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه را دنبال می‌کند.

تلاش برای تحقق بانکداری الکترونیک

فرهمند راد با بیان اینکه جذب بیش از ۱۶ میلیون مشتری حاصل خدمات این بانک در طول ۱۶ سال فعالیت بانکداری خود بوده است، اظهارکرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ و در مسیر بانکداری هوشمند، برنامه‌های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کار‌های مختلفی در این حوزه انجام داده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در در راستای توسعه بانکداری الکترونیک؛ پرداخت وام فوری تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بر اساس معدل، کیو بانک، بانکداری تمام الکترونیکی و هوشمند، سامانه پرداخت وام آنلاین، افتتاح حساب آنلاین، راه‌اندازی پیشخوان مجازی، راه‌اندازی سامانه توثیق سهام، بهره‌مندی از سفته الکترونیک برای مشتریان، احراز هویت آنلاین «سجام»، کارت هدیه مجازی، سامانه معدل حساب آنلاین و طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک اشاره کرد که با این اقدامات همه عملیات بانکی در این بانک به صورت غیرحضوری و بدون استفاده از کاغذ قابل انجام است و این موارد نقش مؤثری در حفاظت از محیط زیست، حذف رفت و آمد‌های غیر ضروری و تسریع در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد.

پرداخت بیش از ۲۳۲ هزار وام قرض الحسنه در استان

فرهمند راد گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شعبه در شهر‌های بیرجند، قاین، طبس، فردوس، بشرویه، نهبندان، حاجی آباد، اسدیه و یک باجه در شهرستان سرایان است و تاکنون توانسته است حدود ۲۳۲ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش حدود ۷۳ هزار میلیارد ریال به مردم استان پرداخت کند.

وی ضمن ابراز خشنودی از استقبال مردم از خدمات آنلاین بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: آمار افتتاح حساب آنلاین مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر است و همچنین این بانک تا کنون تعداد ۱۸ هزار فقره وام آنلاین به مشتریان خود در استان خراسان جنوبی پرداخت کرده است.

او ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلان این بانک، از ابتدا تاکنون تعداد ۱۵ هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن در استان خراسان جنوبی پرداخت گردیده است.

پرداخت ۵۱۴ وام ازدواج و ۸۵۵ وام فرزندآوری از ابتدای امسال

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد که در این بین اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند، خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسأله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است. در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره)، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهاد‌های حمایتی مد نظر این بانک بوده است.

فرهمند راد تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی عملکردی خیره‌کننده در جهت پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در سال‌های گذشته و علی الخصوص سال جاری داشته است بطوری که در سال ۱۴۰۱ این بانک در استان خراسان جنوبی تعداد ۵۶۴ فقره وام ازدواج به مبلغ ۷۹۱ میلیارد ریال و تعداد ۵۶۶ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۲۴۵ مبلیارد ریال پرداخت کرده است که این آمار از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۵۱۴ فقره وام ازدواج به مبلغ یک هزار و ۶۹ میلیارد ریال و تعداد ۸۵۵ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این بانک ضمن اعطای کمک‌های بلاعوض و وام قرض‌الحسنه در کشور به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، وام قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان در استان خراسان جنوبی ارائه کرده که در این خصوص حدود ۹۰۰ فقره وام به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، حدود ۳۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار و حدود ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.

حمایت از صنایع دانش بنیان و اشتغال مناطق محروم

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی در خصوص اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیان داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌وکار‌های داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به‌طور خاص مد نظر بوده است، گفت: در این خصوص اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق و نوآوری و شکوفایی صورت گرفته است. حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محور‌هایی است که بانک مهر ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است.

ارائه ۸ هزار کالاکارت در خراسان جنوبی

فرهمند راد اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالا‌ها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

وی افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تا کنون بیش از ۳۰ هزار کسب‌وکار در شهر‌های مختلف پذرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد. همچنین این طرح در خراسان جنوبی هم با استقبال مردم مواجه شده و تا کنون حدود ۸هزار نفر در استان کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی با بیان این موضوع که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شفافیت را تنها یک شعار تلقی نمی‌کند، بلکه آن را اصلی لازم‌الاجرا می‌داند و نشان داده به استاندارد‌های ملی و بین‌المللی شفافیت پایبند است، از جمله اقدامات بانک در این حوزه که صورت‌های مالی حسابرسی شده سال‌های گذشته هم‌اکنون روی وب‌سایت بانک قابل دسترسی است.

فرهمند راد با اشاره به اینکه فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اعطای وام قرض‌الحسنه مورد توجه مسئولان مختلف قرار گرفته و تقدیر مقامات مختلف کشوری و حاکمیتی را در پی داشته است، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شد در سال‌های گذشته چند موفقیت مهم در عرصه بین‌المللی کسب کند که برای نظام بانکی کشور مایه افتخار است که راه‌یابی بانک قرض الحسنه مهر ایران به جمع هزار بانک برتر جهان به گزارش مؤسسه بنکر در سال ۲۰۲۲ از جمله این افتخارات است.

وی تصریح کرد: بزرگترین بانک قرض‌الحسنه در کشور هرگز از ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی غافل نشده و با چشم انداز "تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته" برنامه‌های مسئولیت اجتماعی گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: بخشی از این برنامه‌ها شامل مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن ۵۰۰هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام، پرداخت وام قرض الحسنه برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در روستای بشاگرد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آن‌ها با پرداخت وام قرض‌الحسنه، مشارکت در تهیه اقلام برای آسیب دیدگان زلزله هرمزگان، مشارکت در تهیه بسته‌های لوازم التحریر با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مشارکت در تهیه مایحتاج آسیب دیدگان سیل در استان کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان وبلوچستان، مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی (ع)، مشارکت در تهیه جهیزیه اقشار آسیب‌پذیر، تهیه و توزیع نوشت‌افزار، اعطای تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون ریالی بابت اشتغال زنان سرپرست خانوار، اعطای کالاکارت بابت ازدواج روستاییان دهه ۶۰، همکاری با سازمان‌های حمایتی برای اعطای وام به نیازمندان و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان و... بوده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح همیاران مهر، بیان کرد: در این طرح، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را به‌صورت بلاعوض در حسابی نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز می‌كنند. بانك نیز متعهد است مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه روستا‌ها و مناطق محروم و... تخصیص دهد.

جایگاه ششم بانک مهر ایران در خراسان جنوبی

فرهمند راد عنوان کرد: این بانک با کمک دولت و مردم توانست طی دولت سیزدهم اهداف ۱۰۰ همتی و ۲۰۰ همتی منابع را محقق نماید و جایگاه خود در شبکه بانکی را از لحاظ منابع از رتبه ۱۳ به رتبه ۱۰ ارتقا دهد، البته جایگاه این بانک در استان خراسان جنوبی رتبه ششم است.

وی تصریح کرد: سهم بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی از نقدینگی استان حدود ۱۰ درصد، سهم از منابع قرض الحسنه در استان حدود ۲۶ درصد و سهم از مصارف قرض الحسنه حدود ۳۳ درصد است که با این حال بانک قرض الحسنه مهر ایران کمترین نرخ مطالبات در شبکه بانکی را با آمار ۰. ۳۹ درصد داراست.

مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی افزود: این بانک بیشترین تغییرات سهم بازار را در حوزه منابع در سال جاری با ۱. ۰۲ درصد از آن خود نموده است و رتبه نخست در سرانه منابع به پرسنل با عدد ۵۳۲ میلیارد ریال و سرانه منابع به شعب با عدد بیش از هزار میلیارد ریال را دارد.

فرهمند راد از جمله برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری را اعطای وام قرض‌الحسنه به بیش از ۵ میلیون نفر، کمک به رونق بازار از طریق تقویت تقاضا برای خرید کالا‌های ایرانی با طرح کالاکارت، اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی؛ توسعه همکاری و حمایت از طرح‌های دانش بنیان برای کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی، توسعه خدمات برای ناتوانان جسمی، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی همه اقشار جامعه، راه‌اندازی زنگ قرض الحسنه در مدارس، تحقق هدف ۳۰۰ همتی منابع در پایان سال جاری و توسعه سبد محصولات و خدمات بانک در راستای توسعه شمولیت مالی، عنوان کرد.

وی با اشاره به برخی از شعار‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران بر تلاش برای عملی کردن آن تأکید کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، حامی شرکت‌های دانش بنیان، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک هوشمند، بانک قرض الحسنه مهر ایران، پیشگام در بهبود معیشت و محرومیت زدایی، بانک قرض الحسنه مهر ایران، یاور اشتغال و کارآفرینی، بانک قرض الحسنه مهر ایران، جوان گرایی، تحول و توسعه، بانک قرض الحسنه مهر ایران، حامی ازدواج، جوانی جمعیت و خانواده، بانک قرض الحسنه مهر ایران، پیشرو در ایفای مسئولیت اجتماعی و... از جمله این شعارهاست.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از