حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

پرستاران نشان‌دادند در هر شرایطی کنار مردم هستند

پرستاران نشان‌دادند در هر شرایطی کنار مردم هستند

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: در طول این سالها بخصوص در دوران سخت کرونا، پرستاران با همدلی و همدردی در کنار مردم، حقیقتا نشان دادند که پرستارانی متعهدند و در هر شرایطی کنار مردم خودشان هستند.

فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی به مناسبت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت بزرگ بانوی اسلام؛ عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) فرمودند که " زینب معلمِ رفتارِ اسلامیِ زن است" که در تحلیل این فرمایش باید گفت که؛ نقش حضرت زینب در مدینه و قبل از عاشورا بسیار ممتاز بود و ایشان از لحاظ علمی، تقوا، پاکدامنی، طهارت و برجستگی های اخلاقی؛ به عنوان معلم اخلاق و معلم رفتار اسلامی است.

وی افزود: در نهضت عاشورا و شرایط بعد از این قیام نیز؛ حضرت زینب معینه ولایت فقیه بود و در تمام مراحل نهضت عاشورا، کمک کار امام حسین(ع) و مدافع ولایت بود و هیچ گاه امام زمان خودش را تنها نگذاشت، بطوری که ایشان  امام حسین(ع) را با علم به اینکه قرار است در این سفر چه مصیبت هایی برای امام(ع) و همراهانش اتفاق بیفتد،  امام زمانش را همراهی کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از قیام عاشورا، شهادت همه یاران و اسارت همه بازماندگان، حضرت زینب(س) در پیام رسانی قیام بزرگ عاشورا نقش اصلی را داشت و نگذاشت که قیام امام حسین(ع) و وقایع عاشورا به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: در واقع حضرت زینب در بهترین روشی که نشان از عزت زنانه داشت، قیام عاشورا را تبیین و روشنگری کرد. حتی وقتی در کربلا با بدن پاره پاره امام حسین(ع) هم مواجه شد، در اوج عزت و تسلیم در برابر امر الهی، فرمود که  " خداوندا این قربانی را از ما قبول کن" .همچنین بعد از اسارت و مشکلاتی که به لحاظ روانی و جسمی برای اسرا به وجود آموده بود، ایشان فرمودند که " من چیزی جز زیبایی ندیدم".

بصیری پور تصریح کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های حضرت زینب(س) موقعیت شناسی ایشان و همراهی امام زمانش در حادثه عاشورا، بعد از آن هم در جریان اسارت آل الله و سپس زیارت اربعین و پاسداشت اهداف قیام سیدالشهدا(ع) بود که همه آنها را به بهترین وجه انجام داد.

او با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار، اظهارکرد: وجه تسمیه نامگذاری روز میلاد حضرت زینب(س)  به عنوان روز پرستار؛ به معنای تجلیل از مقام شامخ و والای حضرت زینب(س) به عنوان پرستار قیام کربلا است، پرستاری که نه تنها بیماری حضرت سجاد(ع) و بقیه جانبازان و مجروحان این حادثه را مراقبت کرد بلکه با صبر و استقامت همه مشکلات و مصائب را به دوش کشید و صبر جمیل را به بهترین نحو نشان داد.

بصیری پور افزود: این نامگذاری می تواند به عنوان روزی برای تقویت روحیه پرستارانی باشد که صبورانه با بیمارانی که در شرایط سخت هستند، همدلی می کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: سختی و صبوری کار پرستاران به واسطه آرامشی که به بیماران منتقل می کنند، می تواند نشأت گرفته از صبوری، توکل، خداپرستی، عبودیتی و ذکر و دعای حضرت زینب(س) در شرایط سخت و در عادی و تداعی کننده یک پرستار متعهد باشد.

وی اظهارکرد: در طول این سالها بخصوص در دوران سخت کرونا، پرستاران با همدلی و همدردی در کنار مردم، حقیقتا نشان دادند که پرستارانی متعهد و متخلقند و در هر شرایطی که نیاز باشد، کنار مردم خودشان هستند. بخصوص پرستاران و زنان پاکدامنی که با حیا و عفت و حجاب خودشان شیفت های سخت کاری را پشت سر می گذارند و با تعهد کامل کارشان را انجام می دهند.

بصیری پور بیان کرد: روز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را باید پاس داشت و خداقوت گفت به همه پرستارانی که در حفظ سلامت این مرز و بوم تلاش می کنند. همچنین یاد شهدای سلامت را گرامی می داریم که در روزهای سخت کرونا در کنار مردم شان بودند و جان خود را از دست دادند و نام نیک در عرصه سلامت را به اثبات رساندند.

وی در خصوص برنامه های بسیج جامعه زنان استان به مناسبت روز پرستار، گفت: از جمله برنامه های ویژه میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار با هدف گرامیداشت و پاسداشت مقام حضرت زینب(س) و پرستاران، تجلیل از پرستاران و کادر درمان در سطح استان، دعوت از پرستاران برای عضویت در گروه های جهادی، ارائه خدمات پرستاران جهادگر در برخی از مناطق محروم استان، تجلیل از پرستاران مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست  و سالمندان، جشن ها و ویژه برنامه های سالروز میلاد حضرت زینب(س) در پایگاه های مقاومت بسیج و به صورت متمرکز در سطح مرکز استان و شهرستان ها، پویش روایتگری از پرستاران شهید و پویش مثل فرشته ها در بستر فضای مجازی و ... است.

 

انتهای پیام/7

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از