حالت تاریک

پشت‌گرمی برای ادامه‌تحصیل ۴۰۰ دانش‌آموز نیازمند خراسان‌جنوبی

پشت‌گرمی برای ادامه‌تحصیل ۴۰۰ دانش‌آموز نیازمند خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از اسکان ۴۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد در مجتمع‌های فرهنگی، تربیتی و شبانه‌روزی برای ادامه تحصیل و ساختن آینده‌ای درخشان برای خود و خانواده‌هایشان خبر داد.

 به گزارش خاورستان، جمشید سورگی گفت: ۶ مجتمع فرهنگی، تربیتی و شبانه‌روزی و به اصطلاح، خوابگاه، ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در خراسان جنوبی فعال است و ۴۰۰ دانش آموز در این خوابگاه‌ها سامان‌دهی شده‌اند.

وی افزود: ۳ مجتمع ویژه دختران و ۳ مجتمع ویژه‌ پسران است که در شهر‌های بیرجند و نهبندان مجتمع های دختران و پسران و در سربیشه مجتمع پسران و در قاین نیز مجتمع دختران فعال است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان با بیان اینکه این مجتمع‌ها فقط مختص اقامت و پذیرایی از دانش آموزان نیست ادامه داد: در ابتدای ورود، دانش آموزان استعدادیابی و بر اساس توانمندی‌ها، انگیزه‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که دارند در کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تقسیم بندی می‌شوند و این مجمتع‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که دانش آموز، به نسبت ورود از لحاظ علمی و فرهنگی ارتقاء می‌یابد.

سورگی با بیان این که پذیرش دانش‌آموزان در این خوابگاه‌ها مختص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم است افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوع از برگزارای منظم نماز‌های جماعت تا برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی در کنار مشاوره تحصیلی، مسابقات فرهنگی و جشنواره ها و اردوهای زیارتی و سیاحتی درون و برون استانی ویژه دانش‌آموزان این خوابگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های هدفمند به دانشجویان و دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم افزود: بدیهی است اولین قدم و اساسی‌ترین اقدام در این رابطه با هدف توانمند‌سازی فرهنگی جامعه تحت حمایت ایجاد روحیه اعتماد‌ به ‌نفس و علاقه به‌کار است که مهارت‌آموزی و هدایت تحصیلی و شغلی صحیح در قالب برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در طول سال و بطور مستمر دنبال می‌شود.

هم اکنون بیش از نوزده هزار دانش آموز و یک‌هزار و ۱۷۹ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هستند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از