حالت تاریک
رئیس اتاق‌تعاون خراسان‌جنوبی عنوان کرد؛

چین؛ بازار بکر برای ارائه محصولات استراتژیک استان

چین؛ بازار بکر برای ارائه محصولات استراتژیک استان

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی گفت: چین؛ بازار بکر برای ارائه محصولات استراتژیک استان است و درصورت همراهی بخش خصوصی فعال در این حوزه می‌توان به این سمت حرکت کرد و شاهد نتایج مطلوب آن بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی و خبری «خاورستان»، هفته‌ گذشته بزرگترین نمایشگاه محصولات مواد‌غذایی جهان در چین برگزار شد اتاق تعاون استان هم به دنبال برگزاری جشنواره زرشک با عنایت ویژه‌ی اتاق تعاون ایران در این نمایشگاه حضور یافت.

غلام‌حسین حسینی رئیس اتاق تعاون استان که با حمایت اتاق تعاون ایران و با دعوت کشور میزبان و به صورت رایگان در نمایشگاه حضور می‌یابد در تشریح نتایج به دست آمده پس از این حضور به خبرنگار ما گفت: امسال به دنبال برگزاری جشنواره زرشک در خراسان‌جنوبی و واگذاری امور اجرایی این جشنواره به اتاق تعاون استان و اعتماد به بخش خصوصی این جشنواره در سطح ملی و اتاق تعاون ایران هم خودش را نشان داد.

وی با تاکید بر این که برگزاری جشنواره زرشک توانایی بالایی را نیاز داشت افزود: به دنبال این موضوع از آن طرف هم قرار بود نمایشگاهی در چین برگزار شود که با توجه به عضویت اتاق تعاون ایران در اتحادیه بین‌المللی تعاون یک پاویون در اختیار اتاق تعاون ایران قرار گرفت که باتوجه به برگزاری جشنواره زرشک توسط اتاق تعاون خراسان‌جنوبی این امتیاز را به استان واگذار کردند تا محصولات استراتژیک خود را در آن سوی مرزها به نمایش بگذارد که فرصت ارزشمند و امتیاز بسیار بزرگی بود.

به گفته وی حتی قرار شد که تعدادی از شرکت‌هایی که در این حوزه در استان فعال هستند همراهی کنند که دعوت هم شدند و قول مساعد داده شد اما در نهایت به دلیل مشکلاتی همراهی و همکاری نکردند با این وجود محصولات استان را بعد از بسته‌بندی برای نمایش به این نمایشگاه بردیم.

حسینی به این موضوع هم اشاره کرد که در این نمایشگاه هدف فقط به نمایش گذاشتن محصولات بود با این وجود پاویونی که به خراسان‌جنوبی اختصاص داده شده بود یکی از پر مراجعه کننده‌ترین‌ها در بین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه بود و محصولات مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت طوری که در نهایت توانستیم همین محصولات را با قیمت بسیار خوبی به فروش برسانیم.

وی با تاکید بر این که بازار چین مکانی بکر برای ارائه محصولات استراتژیک استان است ادامه داد: در همه قسمت‌ها اعم از بسته‌بندی، بازاریابی و تجاری سازی محصولات می‌توان کار کرد و یک محصول با ارزش افزوده بالا را در اختیار این بازار قرار داد.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده از بازار چین در مجموع زعفران تا حدودی شناخته شده بود، زرشک جای کار داشت و عناب هم باید بیشتر معرفی شود.

به گفته وی در صورتی که بخش خصوصی فعال در این حوزه همراهی کنند و به این بازار ورود کنند تا حد زیادی مشکل فروش حل می‌شود و حتی می توان سطح تولید محصولات استان را هم‌ افزایش داد.

وی این پیشنهاد را هم مطرح کرد حتی اگر برای انتقال پول مشکلی باشد با توجه به ظرفیت‌های بازار چین می توان تجارت دوسویه در این کشور را پیگیری کرد فقط باید روی صادرات و‌ واردات تک محصولی تمرکز کرد تا نتیجه بهتری به دست آید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از