حالت تاریک
گشت محیط‌بانی در خراسان‌جنوبی به راه افتاد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی:

گشت محیط‌بانی در خراسان‌جنوبی به راه افتاد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: گشت ویژه و نامحسوس محیط بانی برای رصد مناطق تحت مدیریت و آزاد استان با حضور میدانی فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، سعید ارشادی در تشریح این خبر گفت: با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت همچنین مناطق آزاد در استان و کمبود نیروی محیط بان برای پوشش همه مناطق به منظور حفاظت و حراست از حیات وحش، بر آن شدیم تا گشت ویژه‌ای راه اندازی شود.

وی افزود: بنا داریم پایش و کنترل مناطق سطح استان علاوه بر محیط بانان مقیم در مناطق، توسط فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان ستاد در قالب گشت ویژه و گشت شبانه و به صورت نامحسوس و مستمر انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: بر همین اساس با حضور در شهرستان فردوس و حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در یکی از مناطق این شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید شدیم.

وی با بیان اینکه از متخلف دستگیر شده لاشه یک راس قوچ وحشی به همراه یک قبضه سلاح شکاری دوربین دار و ۲ دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد گفت: پرونده این متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

دستگیری شکارچی سابقه دار در طبس

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس نیز گفت: بر اساس گزارش رسیده از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر حضور متخلفان شکار و صید در یکی از زیستگاه‌های آزاد شهرستان، بلافاصله محیط بانان به محل مورد نظر اعزام شدند.

مرتضی تقی زاده افزود: محیط بانان موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر از متخلفان سابقه‌دار در حوزه شکار و صید شدند و از متخلف دستگیر شده، لاشه یک راس قوچ وحشی و یک قبضه سلاح گلوله زنی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: پرونده متخلف دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شده است.

۱۳.۳ درصد خاک خراسان جنوبی معادل ۲ میلیون و ۶ هزار و ۲۱۳ هکتار در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می‌شود و با افزوده شدن ۲ منطقه حفاظت شده در اواخر سال گذشته، تعداد مناطق تحت مدیریت این اداره کل به ۱۲ منطقه افزایش یافت که شامل ۹ منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش است.

تاکنون ۲۳۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه پستاندار، ۵۰ گونه خزنده، سه گونه دو زیست و بیش از هزار گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از