حالت تاریک
۴۱ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی روستاییان و عشایر هستند
استاندار خراسان جنوبی:

۴۱ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی روستاییان و عشایر هستند

استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه ویژه به روستاییان و عشایر با حدود ۳۱۰ هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری معادل ۴۱ درصد جمعیت استان در صدر اقدامات دستگاه‌های اجرایی متولی قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد «عمده این است که یک کشور بتواند بر روی پای خود بِایستد و اساس زندگی خود را تامین کند؛ و این احتیاج دارد به آبادی روستاها و کار کشاورزان و توجه مسئولان و صرف پول و سرمایه ‌- چه پول و سرمایه‌ دولتی و چه پول و سرمایه‌ مردمی - در دهات و روستاها و امر کشاورزی».

وی ادامه داد: مناطق روستایی و عشایری که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می‌شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و نیز سنگر تامین امنیت غذایی، فرهنگی و مرزهای ایران اسلامی هستند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع که نشان‌دهنده جایگاه والای روستاییان عزیز و عشایر غیور در کشور است، از اولویت‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در همین راستا توجه ویژه به مناطق روستایی و عشایری به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در بیانات امامین انقلاب، در شمار ماموریت‌های ویژه تمامی دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این نگاه ویژه در استان نیز با حدود ۳۱۰ هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری (۴۱ درصد جمعیت استان) در صدر اقدامات دستگاه‌های اجرایی متولی قرار داشته است.

قناعت افزود: همچنین این نگاه زمینه ساز اختصاص تسهیلات و امکانات، تحقق مهاجرت معکوس، توسعه مشاغل روستایی، افزایش اقامتگاه‌های بومگردی، رشد فزاینده دامداری‌ها و دامپروری‌ها، ایجاد بسترهای مناسب برای عرضه محصولات و تولیدات روستایی، تامین مسکن مناسب، اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی از جمله طرح‌های آبخیزداری، عملیاتی کردن طرح‌های مربوط به سیستم‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنوات، اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها، نصب نیروگاه‌های خورشیدی خانگی شده است.

وی بیان کرد: اینجانب با تبریک روز روستا و عشایر به تمامی روستاییان گرامی و عشایر سختکوش خراسان جنوبی که نقش اساسی در سلامت غذایی استان و کشور دارند، سربلندی و توفیق این بزرگواران را از خداوند منان مسئلت دارم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امید که بتوانیم در پرتو عنایات الهی و با تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیش از پیش در جهت رفع مشکلات قشر خدوم روستاییان و عشایر گام برداریم و با مشارکت این عزیزان، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر استان و رسیدن مردمان این جوامع ارزشمند به جایگاه اصلی خود باشیم.

۱۵ مهر در تقویم رسمی کشور روز روستا و عشایر نام‌گذاری شده است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از