حالت تاریک
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی مطرح کرد؛

۶هزار یتیم و محسنین خراسان‌جنوبی چشم‌ انتظار حامیان

۶هزار یتیم و محسنین خراسان‌جنوبی چشم‌ انتظار حامیان

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶ هزار نفر از کودکان در طرح اکرام ایتام و محسنین نیازمند حمایت هر چه بیشتر خیران و مردم نیکوکار هستند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمد عرب امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که فرزندان ایتام و محسنین در استان تحت حمایت این نهاد ۱۰ هزار و ۳۹۱ نفر هستند اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۸ نفر فرزند یتیم و ۷ هزار و ۸۵۱ نفر فرزند محسنین محسوب می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار و ۵۶۰ حامی در استان حمایت از این فرزندان را برعهده دارند گفت: ۵۳ کودک نیازمند استان فاقد حامی هستند که امید است با افزایش حمایت‌ها همه کودکان دارای حامی شوند.

وی با اشاره به اینکه سرپرست خانوار کودکان در طرح محسنین به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و دلایل دیگر توان اداره زندگی را ندارند بیان کرد: افراد و خانواده‌ها می‌توانند در این ماه مبارک با انتخاب یک خانواده موردنظر ماهیانه حمایت‌های خود را برای کمک به این عزیزان داشته باشند.

وی به نحوه ارائه کمک‌ها به فرزندان ایتام و محسنین اشاره کرد و افزود: کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین به‌صورت مستقیم از سوی حامیان به شماره کارتی که برای فرزندان مشمول در نظر گرفته‌شده واریز می‌شود.

عرب خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین، با هدف حمایت از این کودکان و تأمین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان است و نیکوکاران به‌ عنوان حامیان معنوی حمایت از ایشان را بر عهده می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: در ماه رمضان امسال هم پایگاه حامی‌یابی در مساجد و مکان‌های برگزاری مراسم برای شب‌های قدر در استان فعال خواهد شد تا خیران در راستای کمک به فرزندان ایتام و محسنین شناسایی شوند.

وی با قدردانی از همراهی کمک‌های خیران و حامیان در این طرح به روش‌های غیرحضوری برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: نیکوکاران می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ آمادگی خود را برای شرکت در این طرح و حمایت از یک یا چند یتیم و فرزند محسنین اعلام کنند.

عرب در ادامه مراجعه حضوری به دفاتر کمیته‌امداد و مرکز نیکوکاری و پایگاه‌های حامی‌یابی در سطح استان از دیگر روش‌ها ذکر کرد و افزود: همچنین مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۶۲۷۱۳۵ و ۰۹۱۵۳۶۳۵۵۹۱ از دیگر روش‌های ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از