حالت تاریک
۷۰ درصد موقوفات خراسان‌جنوبی سند ندارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

۷۰ درصد موقوفات خراسان‌جنوبی سند ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تنها ۳۰ درصد از موقوفات سند دارند و ۷۰ درصد از موقوفات مستندسازی نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور صبح شنبه در گردهمائی ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: در استان ۱۰ هزار و ۵۴۱ موقوفه وجود دارد اما درآمدی ندارند و مروج و مبلغ موقوفات غیر از علما کسی نیستند.

وی افزود: تنها ۳۰ درصد از موقوفات سند دارند و ۷۰ درصد از موقوفات مستندسازی نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۷۰ هکتار زمین موقوفه سنددار در دانشگاه بیرجند است که حاکم وقت اسدالله علم این اراضی را تحت عنوان آموزشکده عالی شوکت الملک با نام وقف واگذار کرده اما بعد از انقلاب بنا به دلایل نامعلوم از وقفیت خارج شد.

بخشی‌پور بیان کرد:  اکنون دانشگاه بیرجند و شهرک فرهیختگان بر روی این اراضی ساخته شده و زمین‌ها میلیاردی فروخته می‌شود در صورتی که وقف است.

وی متذکر شد:  با پیگیری‌های انجام شده رای دادگاه بر موقوفه بودن اراضی دانشگاه بیرجند صادر شده پس نمی‌توان این اراضی را در شهرک فرهیختگان واگذار کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه گلایه کرد:  شهرداری ها هر جا به زمین‌های وقف رسیدند اقدام به ایجاد فضای سبز کردند در حالی که نیت وقف در سر جای خودش باید اجرا شود اما امروز اینگونه با وقف رفتار نمی‌شود.

بخشی‌پور گفت: برخی افراد اسم وقف را پاک می کنند و از ائمه جمعه استان درخواست داریم که کمک کنند تا موقوفات به اصل خود بازگردند.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از