حالت تاریک

اجرای ۱۸پروژه در سطح محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی

اجرای ۱۸پروژه در سطح محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:در حال حاضر ۱۸ پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی استان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، فرهاد فرساد گفت:در حال حاضر ۱۸ پروژه ابنیه فنی و پل با مجموع مبلغ ۱۶۶۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در سطح راه های این استان در حال اجرا هستند.

وی افزود: پروژه‌های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز واقع در سطح استان از جمله مهم‌ترین پروژه های فعال این حوزه است.

فرساد اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی، تنقیه پل‌ها و تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیرهای مختلف استان بخصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است که از ابتدای سال اجرا شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها بیان کرد:احداث و مرمت رادیه و برید پل ها، احداث و مرمت دیوارهای هدایت آب، مقاوم سازی فونداسیون پل ها و تعمیر و مرمت پایه های پل ها و مرمت و تعویض دال پل ها، احداث و مرمت قرنیزوحفاظ پل ها، تنظیم بستر رودخانه و ورودی و خروجی پل ها و نظایر آن است.

فرساد یادآور شد: بازدیدها و بازرسی های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظورعبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی؛ از جمله مسائل مهمی است که بصورت مستمر توسط کارشناسان مربوطه انجام می شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از