حالت تاریک
درپی قطع گاز در واحد تولیدی در بیرجند

اختلال در تولید به دلیل افت فشار گاز

اختلال در تولید به دلیل افت فشار گاز

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: گاز کارخانه های کاشی نیلوفر و آیداسرام قطع نشده است، اما این کارخانه ها به علت عدم پرداخت مطالبات خود و مشکل در خرید لوازم یدکی مورد نیاز، با مشکل مواجه شده اند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، برخی شنیده ها حاکی از این است که گاز کارخانه های کاشی نیلوفر و آیدا سرام بیرجند به علت بدهی به شرکت گاز قطع شده و صدها کارگر این کارخانه ها بیکار شده اند. قطعا قطع انشعابات واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی نامناسب امروز می تواند ضربه مهلکی برای واحدهای تولیدی باشد که جبران آن هم بسیار هزینه بر خواهد بود.

این اقدام در حالی است که بر اساس مصوبات دولت، دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون هماهنگی، اجازه قطع انشعاب و دسترسی هیچ‌یک از واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی ندارند.

با توجه به اهمیت موضوع آن را از شرکت گاز خراسان جنوبی پیگیری کردیم.

رحمان محمودی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این خصوص به خبرنگار خاورستان، گفت: گاز کارخانه های کاشی نیلوفر و آیداسرام قطع نشده است، اما این کارخانه ها به علت عدم پرداخت مطالبات خود با مشکل مواجه شده اند.

وی افزود: شرکت گاز از محل پرداخت مطالبات کارخانه ها، اقلام و لوازم یدکی را برای خدمات دهی به این واحدها تامین می کند، اما اگر این کارخانه ها مطالباتشان را پرداخت نکنند، شرکت گاز نمی تواند برای نگهداشت و سرویس ایستگاه ها و تعویض فیلتر و سایر لوازم، از جای دیگری پول تامین کرده و لوازم یدکی تهیه کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون افت فشار گاز باعث ایجاد مشکل در ایستگاه ها و گرفتن فیلتر ها شده و ایستگاه ها نیاز به تعمیر و تعویض لوازم دارد. برای رفع مشکل هم باید این واحدها منابع مالی را تامین کنند تا شرکت گاز بتواند تجهیزات مورد نیاز را تهیه و کار تعمیر را انجام دهد.

محمودی با تاکید بر اینکه بدهی این دو واحد تولیدی بیش از حد مجاز است،اظهار کرد: بنابراین مشکل ایجاد شده برای این واحدها به شرکت گاز ارتباطی ندارد و این شرکت گاز را قطع نکرده، اما افت فشار گاز به علت مشکلات فنی و عدم تامین لوازم یدکی برای ایستگاه ها، ایجاد اختلال کرده است.

او گفت: اکنون باید لوازم یدکی جایگزین شود، اما این لوازم گران است و برای هر بار تعمیر، باید حدود 150 میلیون تومان لوازم یدکی خریداری شود. البته تا وقتی هم که این واحدها مطالباتشان را پرداخت نکنند، امکاناتی خریداری نمی شود، چرا که وقتی واحدی گاز مصرف می کند، یعنی تولید هم داشته و باید مطالبات آن را هم پرداخت کند.

محمودی ادامه داد: برای پرداخت مطالبات هم این واحدها نیز سخت گیری وجود ندارد و گفتیم که هر طوری که می توانند مطالبات را پرداخت کنند، اما متاسفانه به تعهدات عمل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه های زیادی برای صنایع وجود دارد که باید به طور مستمر سرویس شود، گفت: برای رفع مشکل این واحدها هم گفته ام که همکاران مشکل را حل کنند، اما تا زمانی که منابع مالی تامین نشود قطعا مقطعی خواهد بود و ممکن است دوباره ایجاد شود.

 

انتهای خبر/7

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از