حالت تاریک
ارجاع ۳۵درصد پرونده‌های دعاوی خراسان‌‌جنوبی به محاکم صلح
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خبر داد:

ارجاع ۳۵درصد پرونده‌های دعاوی خراسان‌‌جنوبی به محاکم صلح

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور امسال هزار و ۹۲۷ فقره پرونده معادل ۳۵ درصد پرونده‌های شعب قضایی به محاکم صلح استان ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،محمدجعفر عبداللهی صبح شنبه در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح خراسان‌جنوبی که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور امسال هزار و ۹۲۷ فقره پرونده به محاکم صلح استان ارجاع شده است گفت: تاکنون از این تعداد پرونده ۵۱۸ فقره مختومه شده و هزار و ۹۰۴ پرونده نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: ۶۷ درصد پرونده‌های محاکم صلح، دعاوی حقوقی و ۳۳ درصد کیفری بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ارجاع ۳۵ درصد پرونده‌های شعب قضایی به محاکم صلح استان، افزود: با توجه به میزان پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌های صلح، باید اهتمام جدی و لازم برای این محاکم در نظر گرفته شود.

عبداللهی گفت: در این دادگاه از انباشت و گسیل پرونده‌ها به محاکم قضایی جلوگیری شده است تا جلوی سرگردانی مردم گرفته و حقشان تضییع نشود.

وی خاطرنشان کرد: شعب دادگاه صلح به غیر از شهرستان عشق‌آباد که تازه تاسیس است امروز در تمامی حوزه‌های قضایی بخش‌ها، شهرستان‌ها و مرکز استان راه‌اندازی شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از