حالت تاریک
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی:

اطلس کاربردی گیاهان دارویی در استان تدوین می‌شود

اطلس کاربردی گیاهان دارویی در استان تدوین می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی طی چهار مرحله در استان خبر داد.

 سیدمحمدحسین سیدکاشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با اشاره به اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در حال حاضر پنج طرح پژوهشی در دست اجرا است  که نتایج این طرح‌ها در نیمه اول سال آینده منتشر خواهد شد.

وی از تدوین اطلس کاربردی گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: ۳۴۰ گونه گیاهی در شهرستان‌های بیرجند و خوسف در مرحله نخست این طرح پژوهشی بررسی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تدوین این اطلس در چهار مرحله انجام خواهد شد، تصریح کرد: مرحله دوم این طرح نیز تا پایان امسال در شهرستان قاین و زیرکوه آغاز می‌شود.

کاشی ادامه داد: گیاهان دارویی استان به بیش از ۸۰ هزار نفر در سطح کشور از طریق تیم بازاریابی با هدف کمک به توسعه اقتصادی استان معرفی شده است.

به گفته وی، پیگیری عقد تفاهم‌نامه سه جانبه تولید کیک عناب با مشارکت جهاددانشگاهی خراسان رضوی و یک شرکت صنایع غذایی از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمرکز ما در حوزه پژوهش بر محصولات مزیت‌دار استان از جمله عناب، زرشک و زعفران است، افزود: جهاددانشگاهی هرسال پنج طرح پژوهشی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در استان اجرا می‌کند.  

گفتنی است، خراسان جنوبی یکی از مناطق مستعد تولید گیاهان دارویی در کشور است که در منابع مختلف تعداد گونه‌های گیاهی آن را بیش از هزار و ۳۰۰ گونه معرفی کرده‌اند و این استان جزو پنج استان برتر کشور از نظر سطح زیرکشت و تولید گیاهان دارویی است.

این استان سرزمین زیره سبز، گل ‌محمدی، خاکشیر، آویشن، نعنا فلفلی، رزماری، اسطوخدوس، بابونه، ختمی، پنیرک، شیرین بیان، کاسنی، همیشه بهار، سرخارگل، آلوئه‌ورا و گل گاو زبان است که زعفران در صدر آنها قرار دارد.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از