حالت تاریک
مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی:

اعزام۵۵۰ دانش‌آموز پسر استان به راهیان‌نور در بهمن‌ماه

اعزام۵۵۰ دانش‌آموز پسر استان به راهیان‌نور در بهمن‌ماه

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت: قرار است ۵۵۰ دانش‌آموز پسر خراسان جنوبی در بهمن ماه امسال به اردو‌های راهیان نور اعزام شوند.

سید مصطفی موسوی زاهد مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: امسال برای اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی به اروی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است که تاکنون برای اعزام یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز به این اردو‌ها، تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: مرحله اول اعزام دانش‌آموزان استان به راهیان نور، مختص دانش‌آموزان دختر بود که از ۲۸ آبان تا ۱۷ آذرماه امسال انجام شد، یعنی اولین گروه در ۲۸ آبان ماه اعزام و آخرین گروه هم در ۱۷ آذرماه از این اردو بازگشتند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی بیان کرد: در مرحله اول اردو‌های راهیان نور ۵۵۰ دانش‌آموز دختر در قالب ۵ کاروان که هر کاروان هم شامل سه دستگاه اتوبوس بود، به این اردو‌ها اعزام شدند.

وی یادآور شد: در این اردو؛ دانش‌آموزان از مناطق اروند و یادمان عملیات والفجر ۸، شلمچه، طلائیه، فتح المبین، معراج شهدای اهواز بازدید و در رزمایش شبی هم که بخشی از تاریخ و شروع جنگ را بازسازی کرده بود، شرکت کردند.

موسوی زاهد بیان کرد: همچنین دانش‌آموزان در قالب اردوی راهیان پیشرفت از تجهیزات نمک زدایی آب نیز بازدید کردند که در حال رایزنی هستیم تا بازدید از پالایشگاه‌هایی که توسط مهندسین جوان ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است نیز در برنامه بازدید دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همانطور که در اردو‌های راهیان نور از جانفشانی شهدا، مناطق جنگی و ۸ سال دوران دفاع مقدس روایت می‌شود، در راهیان پیشرفت هم به دنبال این هستیم که پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف صنعتی پزشکی نظامی و... که بعد از پیروزی انقلاب و برخلاف تمام چالش‌هایی که با آن موجه بوده‌ایم، اتفاق افتاده است، برای دانش‌آموزان روایت شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در اردو‌های راهیان نور از نزدیک در فضای عملیاتی و فضایی که شهدا حضور داشته و تنفس کرده‌اند، قرار می‌گیرند و در همانجا روایت رشادت‌ها و ایثار شهدا را می‌شنوند، قطعاً در روحیه آن‌ها برای حفظ انقلاب و تداوم راه شهدا اثرگذار است.

موسوی زاهد عنوان کرد: هم اکنون نیز در حال رایزنی و فراهم کردن مقدمات کار برای اعزام دانش‌آموزان پسر به اردو‌های راهیان نور در بهمن ماه امسال هستیم و قرار است ۵۵۰ دانش‌آموز پسر نیز به این اردو‌ها اعزام شوند.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از