حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

افزایش ۲.۷ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

افزایش ۲.۷ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت شاهد رشد ۲.۷ درصدی ولادت ها در استان هستیم، این افزایش ولادت ها نشان دهنده این است که سیاست ها و قانون جوانی جمعیت در استان ما موثر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمدرضا طالبی در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان گفت: خوشبختانه آمار ولادت‌ها در استان خراسان جنوبی افزایشی و رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشاب سال گذشته شاهد رشد ۲.۷ درصدی ولادت ها هستیم، افزود: این افزایش ولادت‌ها نشان دهنده این است که سیاست‌ها و قانون جوانی جمعیت در استان موثر بوده است.

طالبی افزود: بهترین مشوق فرزندآوری واگذاری زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است، از ۸ هزار نفری که برای دریافت زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت در استان ثبت نام کرده اند تعداد ۵ هزار نفر تعیین تکلیف شده اند.

به گفته وی؛ در واقعه ازدواج هم شاهد افزایش این مهم در سطح استان هستیم اما در واقعه طلاق شاهد افزایش این پدیده تلخ هستیم گرچه باز هم به نسبت کشوری طلاق در استان کاهشی است.

وی با اشاره به موضوع سقط جنین در خراسان جنوبی، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سقط جنین در استان در حداقل است و شاید مواردی باشد که با دستورات پزشکی انجام می‌شود اما باید در حد متعارف در خصوص عواقب این مهم در راستای شرعی بودن، مجرمانه بودن این عمل به مردم اطلاع رسانی‌هایی صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه داده های ثبت احول دقیق و درست است، گفت: باید برای چالش ها و مشکلات موجود تحقیقات میدانی و پژوهشی انجام شود لذا از دانشگاه‌ها درخواست داریم تا پایان نامه‌هایی را با موضوعات ثبت احوال انجام دهند.

طالبی عنوان کرد: تغییر نشانی سکونت خانوارها باید در سامانه های ثبت احوال ثبت شود، این مهم نیاز به اطلاع رسانی بیشتری دارد چرا که اگر ثبت آدرس دقیق نباشد خانوارها با مشکلاتی مواجه خواهند شد./ شبستان 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از