حالت تاریک
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

امسال مردم فریب امپراتوری دروغ رسانه‌ای آمریکایی-صهیونیستی رانخوردند

امسال مردم فریب امپراتوری دروغ رسانه‌ای آمریکایی-صهیونیستی رانخوردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: در سالگرد اغتشاشات، مردم فریب روایات کذب امپراتوری دروغ رسانه‌ای آمریکایی صهیونیستی را نخوردند که این نشان‌دهنده بی‌اعتبار شدن این امپراتوری است.

ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با اشاره به سالگرد جنگ ترکیبی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهارکرد: تقابل و رویایی با دشمنان کشور عزیزمان ایران، از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، نمونه بارز جهاد با کفار بوده و این مبارزه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و ادامه دارد.

وی افزود: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، اقدامات خرابکارانه آمریکا و ایادی استکبار همیشه مشهود است و در هر زمانی با روشی نو و شیوه ای جدید در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: در جریان اغتشاشات سال 1401 نیز نقش دشمن آشکار بود و در واقع در این اغتشاشات دشمنان با هماهنگی و هم افزایی با یکدیگر با روش جنگ ترکیبی به مقابله با جمهوری اسلامی برخاستند. این جنگ ترکیبی آمیخته‌ای از موضوعاتی از جمله جنگ سایبری، جعل خبر و دروغ پراکنی، جنگ دیپلماسی و مخدوش کردن روابط ایران با دیگر کشورها، جنگ فرهنگی، ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی بود.

وی با بیان اینکه نقش برجسته شبکه های مجازی در تحریک و به صحنه آوردن آشوبگران، نشان می داد که این فتنه توسط آمریکا ، رژیم صهیونیستی و بیگانگان و مخالفان نظام هدایت می شود، گفت: هسته های آغازکننده اغتشاشات کاملاً آموزش دیده و هماهنگ و برنامه ریزی عملیاتی داشتند و این نشان دهنده برنامه ریزی گسترده برای پوشش  اعتراضات بود. در واقع نحوه شکل گیری جنگ ترکیبی آمریکا و رژیم صهیونیستی در اغتشاشات سال گذشته ایران،  همانند فرایندی بود که در سوریه طی شد، اما در ایران به دلیل وجود رهبری هوشمندانه و همچنین بصیرت مردم به نتیجه نرسید.

نوفرستی در تبیین مهم ترین عواملی که باعث خنثی شدن این جنگ ترکیبی شد نیز اظهارکرد: هدایت های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری و درایت مسؤولان کشور، آمادگی و دقت و سرعت عمل نیرو های انتظامی و امنیتی در مقابله هوشمندانه با اغتشاشات و بصیرت مردم را می توان از مهم‌ترین عوامل در خنثی‌شدن این جنگ ترکیبی و ناکامی دشمنان نظام در پیشبرد این فتنه انگیزی ها دانست.

او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی این  اغتشاشات را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمنان در مقابل پیشرفت ها و حرکت های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند و تأکید فرمودند: تا هنگامی که ملت در مسیر نظام اسلامی و ارزشهای دینی قرار دارد، این دشمنی ها ادامه خواهد داشت و تنها راه علاج آن ایستادگی است و مسؤولان کشور نیز مراقب باشند اینگونه مسائل آن ها را از مسئولیت ها و وظایف اصلی در عرصه داخلی و خارجی باز ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به حضورهای میدانی مردم در میادین انقلابی و ملی بخصوص در ایام اغتشاشات سال گذشته، گفت: نقش مردم در تمامی ادوار نقشی بی بدیل بوده است که در خصوص نقش مردم در خنثی سازی اغتشاشات اخیر نیز باید یادآور شد که پیروزی انقلاب اسلامی به مردم تعلق داشت و به شکل مردمی هدایت شد و با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در کنار مردم به نتیجه رسید. مقام معظم رهبری فرمودند آنچه عظیم است حضور مردم در میدان‌های انقلاب است، حضور مردم در میادین انقلابی و ملی کاملاً به عنوان سلاح نرم و شیوه مقابله با اغشاشات بود، همانند دوران هشت سال دفاع مقدس که با حضور مردمی و بسیج آحاد مختلف جامعه این نبرد به پیروزی ایران اسلامی درمقابل دشمنان ختم گردید.

وی تاکید کرد: تجربه سالهای پس از انقلاب اسلامی به ما نشان داده است که اگر مردم به میدان بیایند، دشمنان و هیچکدام از  عناصر ضد انقلاب جرأت نمی‌کنند مقابل مردم بایستند و عدم همراهی مردم با اغتشاشگران مهمترین شاخصه این حوادث بود.

نوفرستی بیان کرد: طراحان این اغتشاش برای فراگیر کردن وکشاندن همه اقوام و اقشار به صحنه و به زعم خود مردمی کردن آن طی دوران اغتشاشات از همه ترفند های ممکن استفاده کردند تا شاید جمعیت های انبوه مردمی در حمایت از اغتشاش گران به صحنه بیایند، اما عدم همراهی مردم با این جریان و محدود شدن آن به جمع اندکی از جوانان که عمدتاً تحت تأثیر القائات رسانه های بیگانه و رفتار های هیجانی ناشی از بازی های رایانه ای قرار داشتند، نشان دهنده ظرفیت محدود گردانندگان این ماجرا در ایجاد تحرک اجتماعی بود.

وی اظهارکرد: جنگ ترکیبی که سال گذشته معاندین نظام و بدخواهان ترتیب داده بودند و سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی داشتند، به صورت کامل شکست خورد و بار دیگر این وعده حق الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل اثبات شد. دشمنان نظام و انقلاب در جنگ ترکیبی با استفاده از رسانه‌ها و فضای مسموم مجازی به دنبال ایجاد فتنه و توطئه برای به آشوب کشیدن کشور بودند و تمام برنامه‌ریزی‌های خود را با دقت فراوان انجام داده بودند اما آنان از  بصیرت و ولایت‌مداری مردم شریف ایران اسلامی غافل بودند.

او با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند و دشمنان نظام نمی‌توانند با روایات غلط و دروغین مردم را فریب دهند، افزود: همه شاهد بودند که در سالگرد این اغتشاشات، مردم فریب روایات کذب این امپراتوری دروغ رسانه‌ای آمریکایی صهیونیستی را نخوردند  و این نشان‌دهنده اوج بصیرت و هوشیاری مردم و بی‌اعتبار شدن جریان امپراتوری دروغ رسانه‌ای دشمنان انقلاب است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی، ضمن تأکید بر شناخت شیوه‌های دشمن، مهم‌ترین کار امروز دشمنان را جعل و دروغ‌پردازی خواندند. رسانه‌های جدید بیگانه به‌گونه‌ای بخشی از واقعیت را برجسته و بزرگ می‌کنند که‌ تمام واقعیت دیده نشود یا‌ همه واقعیت گم شود و به  تعبیر رهبر انقلاب، در جوامع امروزی با «لشکرسازی کاذب و انبوه‌سازی دروغ» سروکار داریم.

نوفرستی با اشاره به نقش فضای مجازی در این اغتشاشات، گفت: در سال گذشته در برخی از شهرهای کشور، شاهد ناآرامی ها و صحنه های تلخی بودیم که غرور ملی ایرانیان را جریحه‌دار کرد که به سرعت ردپای برخی از رسانه های معاند از جمله کانال های تلگرامی معاند دیده شد و مشخص شد ماجرا بسیار عمیق تر از مشکلات اقتصادی و اعتراضات خودجوش مردمی است و این کانال های بیگانه با آمادگی و برنامه ریزی قبلی و سوءاستفاده از مطالبات مردمی، از ابتدا هدایت بخش گسترده ای از اغتشاشات و خشونت ها را در دست گرفته اند. کانال های معاندی که حق را باطل و باطل را حق جلوه داده و جای قاتل و مقتول را بعضاً عوض می کنند و موجی از نارضایتی و ناامنی را در میان افکار عمومی ایجاد می کند که اینجا بحث مهم سواد رسانه ای مطرح است.

وی با تاکید بر لزوم جریان سازی در فضای مجازی برای بصیرت افزایی مردم، گفت: در مقابل تهدیدات رسانه ای و نرم، پاتک رسانه ای و به کارگیری هدفمند قدرت نرم و اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در جهت آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم ضروری است. همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری، درست دیدن صحنه و شناخت و تحلیل واقع بینانه مسائل و ریشه ها و آسیب ها  بسیار مهم است.

او بیان کرد:  علاوه بر این لازم است درک عمیق و درستی از جوان و نوجوان حاضر و نسل جدید داشته باشیم تا بدانیم چگونه می توان برای نسل جدید تصویرسازی کرد، چگونه می توان برای نسل جدید اقناع نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی و نسبت به اهداف بلند نظام داشت.

نوفرستی تاکید کرد: امروز موضوع جهاد تبیین نیز یکی از مهمترین مسائل روز جامعه است که حضور پررنگ فعالان فرهنگی فضاهای مجازی در عرصه جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی ضروری است.

 

انتهای پیام/ 7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از