حالت تاریک
تا پایان امسال؛

۱۰مگاوات برق نیروگاه بادی سربیشه وارد مدار می‌شود

۱۰مگاوات برق نیروگاه بادی سربیشه وارد مدار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی دُرح در شهرستان سربیشه، گفت: ۱۰ مگاوات از این مقدار تا پایان امسال به شبکه برق استان متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد اشرفی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه پیک بار مصرف برق استان ۴۰۰ مگاوات است، اظهار کرد: می‌توان برنامه‌ریزی کرد که همین میزان تولید انرژی تجدیدپذیر را در افق ۱۰ ساله به ظرفیت تولید برق استان اضافه کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل انرژی‌های تجدیدپذیر در استان و سازگاری آن با زیست بوم منطقه، افزود: با استفاده بیشتر از تولیدات انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان جایگاه بسیار خوبی در این صنعت داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت حرکت صنایع به سمت استفاده از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری هم پیگیری‌های از سمت استانداری در حال انجام است تا شاهد توسعه و رفع دغدغه سرمایه‌گذاران در این زمینه باشیم.

اشرفی بیان کرد: برای پذیرش قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به عنوان وثیقه تسهیلات براساس نامه بانک مرکزی هم اگر چارچوب و الگوی بیاورید به عنوان مصوبه لازم‌الاجرا برای بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه بادی۵۰ مگاواتی دُرح در شهرستان سربیشه، گفت: ۱۰ مگاوات از این مقدار تا پایان سال جاری به شبکه برق استان متصل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اشرفی گفت: همچنین راه‌اندازی ۵ هزار نیروگاه پنج کیلوواتی در خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده است که نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی همچنین بسیج سازندگی متولیان اجرای این طرح برای افزایش درآمد روستاییان هستند.

وی در پایان از مجموعه دادگستری خراسان جنوبی به خاطر نگاه حل مسئله و بیشترین حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران در استان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از