حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

بازگشت قدرتمندانه ایران با پاسخ‌ قاطع به اسرائیل

بازگشت قدرتمندانه ایران با پاسخ‌ قاطع به اسرائیل

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پاسخ جمهوری اسلامی به جسارت جدید صیهونیست‌ها موازنه قدرت را به نفع جمهوری اسلامي ايران برخواهد گرداند.

سید مرتضی موسوی‌نژاد به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: شهید اسماعیل هنیه سومین رهبر جنبش حماس بود که در زمان ایشان حماس از مبارزه با وسیله سنگ و اجر به مبارزه با تفنگ و راکت رسید و جنبش حماس را ارتقا داد.

وی افزود: ایشان مبارزه با رژیم صهیونیستی را در باریکه غزه ادامه داد و یکی از نقش‌های قابل توجهی که داشت با توجه به مواضعی متفاوتي که یکی دیگر از اعضای حماس سر شلوغی‌ها در کشور سوریه داشت و اختلافاتی بین آن‌ها و ایران به وجود آمده بود را توانست به نحوی مدیریت کند که جناح مخالف در حماس بسیار تضعیف شوند تا در مرحله بعدی روابط با ایران به خاطر این موضوع آسیب نبیند یا حداقل از بین نرود در بازه‌ای این رابطه ضعیف شد که با مدیریت ایشان برگشت.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از نکات دیگری که ایشان قدردان کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بود این بود که به ایشان گفته شد اگر برای مراسم تشییع حاج قاسم(ره) به ایران بروید در غزه راه نمی‌دهیم هم رژیم صهیونیستی و هم مصر گفت و این کار را کردند و ایشان برای ادامه زندگی دور از خانواده به قطر رفت و لذا رابطه بسیار قوی با ایران داشت.

موسوی‌نژاد افزود: ایشان تاثیر زیادی در مبارزه با رژیم صهیونیستی و هماهنگی با دیگر ارکان جبهه مقاومت داشت 

در زمان ایشان اختلافات با جهاد اسلامی گروه دیگر مهم در غزه به حداقل رسید گروه‌های دیگری هم مشغول به فعالیت بودند که حماس جلوی آن‌ها را نگرفت.

به گفته وی نداشتن اختلاف خیلی در قدرت گیری تاثیر داشت و سیاست جمهوری اسلامی ایران هم این بود که به هر گروهی که با رژیم صیهونیستی بخواهد بجنگد کمک شود و ایشان این سیاست را قبول داشت و با آن همکاری می‌کرد.

وی تاکید کرد: اقدامی که صیهونیست‌ها انجام دادند خیلی از اتفاق قبلی که کنسولگری ایران در سوریه را مورد حمله قرار دادند مهم‌تر است چون هم خاک و هم مهمان ما را زدند و نشان دادند اگر پاسخ قوی‌تر از وعده صادق به آن‌ها نشان داده نشود مقامات ایران را نظیر سران قوا، وزرا و... را خواهند زد و مخالفانشان را حذف فیزیکی خواهند کرد.

به گفته وی نباید اجازه به آنها داده شود و به این موضوع توجه شود که موازنه قدرت بعد از وعده صادق به نفع ایران تغییر کرده بود و یک وزن جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده بود الان موازنه قدرت به سمت رژیم صهیونیستی برگشت داده شده به شرط این که پاسخ درخوری دریافت نشود و لذا باید پاسخی درخوردی داده شود تا مواضع قدرت برگردد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پاسخ جمهوری اسلامی به جسارت جدید صیهونیست‌ها موازنه قدرت را به نفع جمهوری اسلامي ايران برخواهد گرداند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از