حالت تاریک
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان‌کرد:

برخورد با هنجارشکنان عفاف و حجاب در خراسان‌جنوبی

برخورد با هنجارشکنان عفاف و حجاب در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: طی ۱۲ روز گذشته با تعدادی از افراد که شئونات را رعایت نکردند و افرادی که در فضای مجازی هنجارشکنی کردند برخورد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،سردار شجاعی نسب امروز در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در استان در جایگاه مناسبی است، افزود: اما برای تامین امنیت اخلاقی مردم به ویژه بانوان و حفظ سلامت جامعه با هدف پیشگیرانه، تذکر لسانی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طی ۱۲ روز گذشته با تعدادی از افراد که شئونات را رعایت نکردند و افرادی که در فضای مجازی هنجارشکنی کردند برخورد شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر اقدامات ایجابی در طرح نور، اقداماتی برای باندها و شبکه های سازمان یافته ها هم در دستور کار قرار گرفته است.

سردار شجاعی نسب با بیان اینکه نیازمند تداوم همراهی ها و همکاری ها و هم‌صدایی دستگاه ها هستیم، گفت: عفاف و حجاب یک تکلیف شرعی، قانونی و سیاسی و عرفی است که در توجه به آن نباید هیچ گونه تردیدی وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: بخش های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور به موجب قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وظایف خود را عمل کنند لذا مصاحبه، اظهار نظر مسئولان استانی توسط افراد تاثیرگذار در رسانه ها در رویکرد اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه عدم خدمت دهی به افراد کشف حجاب شده ابلاغ شده است، گفت: در فرودگاه ها و راه آهن باید خدمات همراه با تذکر باشد، همچنین در گروه های گردشگری و کویرنوردی باید به موضوع عفاف توجه کرد.

سردار شجاعی نسب تصریح کرد: امروز بدپوششی برخی کارکنان دولت و عدم تذکر امر به معروف و نهی از منکر در سازمان ها و کارخانه ها را شاهدیم؛ لذا احیای امر به معروف اولویتی است که به عنوان وظیفه شرعی و عمومی باید توسط دستگاه ها مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه  تمکین خوبی حتی از ناحیه هنجارشکنان در حوزه عفاف و حجاب در استان وجود دارد، گفت: در تولید فیلم و معرفی افراد موفق در حوزه عفاف و حجاب باید کوشا باشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از