حالت تاریک
برگزاری سومین جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی
معاون استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد:

برگزاری سومین جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری سومین جشنواره ملی زرشک در آبان‌ماه امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری صبح شنبه  در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره زرشک در استان گفت: از دو سال گذشته برگزاری جشنواره ملی زرشک در استان کلید خورد و امسال به عنوان سومین سال پیاپی این جشنواره در آبان ماه برگزار خواهد شد.


وی افزود: سومین جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان» و با هدف معرفی و کمک به رونق بازار این محصول در حال برنامه‌ریزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» است لذا سومین جشنواره ملی زرشک با راهبری سازمان جهاد کشاورزی و با محوریت اتاق تعاون و همکاری نظام مهندسی برگزار می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت همزمان در چهار شهرستان برگزار خواهد شد، بیان کرد: همچنین جشنواره ملی زرشک و برپایی نمایشگاهی از محصولات آن در برج میلاد تهران نیز در حال برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت پایه صادراتی زرشک توسط این استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت قیمت زرشک با افزایش پنج برابری از کیلویی ۴۵ هزار تومان به ۲۳۰ هزار تومان رسیده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون قیمت زرشک‌تر کیلویی ۳۵ هزار تومان و زرشک خشک کیلویی ۲۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از