حالت تاریک
معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان‌کرد:

تصویب افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در خراسان‌جنوبی

تصویب افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت نان در برخی نانوایی ها تا 25 درصد نرخ فعلی مصوب و بعد از تأیید وزارت کشور در استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان که با محوریت آنالیز قیمت نان برگزار شد،گفت: اصلاح قیمت نان از اواخر سال گذشته در دستور کار بود و قیمت کارشناسی نان بر اساس آنالیزها تعیین شده است. 

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت نان تا سقف 25 درصد نرخ فعلی در بیش از 10 استان کشور در دستور کار است، افزود: این مهم در استان ما نیز بعد از تأیید وزارت کشور اجرا می شود. 

معاون استاندار خواستار آزمایش آرد با کیفیت شد و گفت: این مهم باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان استاندارد در دستور کار قرار بگیرد. 

جعفری متذکر شد: تبدیل نانوایی های نوع یک به نوع دوم درخواست نانوایی های استان است که به وزارت کشور پیشنهاد می شود. 

به گفته وی؛ موضوع استفاده از آرد کامل در نانوایی ها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی با جدیت دنبال شود چرا که دستگاه های نظارتی هم در این خصوص ناراضی بودند. 

شایان ذکر است؛ از تعداد 800 نانوایی فعال در استان، تاکنون 40 نانوایی متقاضی آرد کامل برای پخت نان هستند، در این جلسه نیز کارخانه آرد یگانه برای تولید آرد کامل طی 10 روز آینده اعلام آمادگی کرد. 

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از