حالت تاریک
تولید ۹ هزار تن محصول توسط عشایر استان
مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی:

تولید ۹ هزار تن محصول توسط عشایر استان

مدیرکل امور عشايري خراسان‌جنوبی گفت: عشایر خراسان جنوبی بیش از ۹ هزار تن شیر، پشم و کرک تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی ابراهیمی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر گفت: در یک سال گذشته عشایر خراسان جنوبی ۸ هزار و ۷۱۲ تن شیر و ۴۹۲ تن پشم و کرک تولید کرده‌اند.

ابراهیمی افزود: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در خوانشرف نهبندان، سربیشه، بشرویه، سرایان، فردوس و عشق آباد افتتاح طرح در حوزه‌های روستایی و عشایری داریم.

وی عنوان کرد: کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی، عشایرند که آمار آنها ۷۲ هزار و ۲۷۶ نفر در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۷ خانوار است و ۵۸ طایفه مستقل است و شهرستان‌های نهبندان و درمیان بیشترین جمعیت عشایری را دارند. 

مدیرکل امور عشایری استان افزود: ۲۵ درصد از صنایع دستی استان، ۳۴ درصد واحد دامی و ۳۰ درصد تولیدات دامی استان توسط عشایر تولید می‌شود.

ابراهیمی گفت: عشایر استان در یک سال گذشته همچنین ۱۹ هزار و ۳۵۰ متر مربع صنایع دستی و ۶۹ هزار مورد صنایع غیرداری تولید کرده اند.

وی افزود: در استان خشکسالی‌های متوالی وجود دارد و با وجود اینکه پارسال سربیشه، زیرکوه و درمیان طبیعت بهتری داشتند ولی در کل فقر مراتع داریم و باید به سمت بهگزینی رفته و در کنار آن صنایع دستی، گیاهان دارویی و بوم گردی را با بازنگری با ذائقه مصرف کننده برای اشتغال بیشتر روستائیان و عشایر گسترش دهیم.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث تأمین و اصلاح زیرساخت‌های راه عشایر ۶ دستگاه گریده وارد استان کردیم گفت: عشایر می‌توانند مسائل و مشکلات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۸۴۳۳۳ و شماره‌های ۳۲۰۲۴۲۰۶ و ۳۲۰۲۴۲۰۸ اعلام کنند.

منبع خبر: صدا وسیما 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از