حالت تاریک
اعلام علت حادثه معدنجو بعد از بررسی کارشناسان
فرماندار ویژه طبس:

اعلام علت حادثه معدنجو بعد از بررسی کارشناسان

فرماندار ویژه طبس گفت: علت حادثه معدن معدنجو طبس پس از بررسی کامل توسط کارشناسان اعلام خواهد شد.

علی اکبر رحیمی در تشریح حادثه معدن معدنجو طبس به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری خاورستان گفت: شنبه شب هفته گذشته ساعت ۲۱ انفجاری در یکی از معادن زغال‌سنگ معدنجو اتفاق افتاد این معدن دو بلوک c و b داشت که دو قسمت به هم وصل می‌شدند و انفجاری در بلوک c رخ می‌دهد و تعدادی از معدنجو‌ها جان خودشان را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در همان زمان ۲۵۰ نفر در معدن مشغول به کار بودند که عده‌ای موفق می‌شوند از معدن خارج شوند افرادی که در کانون انفجار بودند جانشان را از دست می‌دهند و یک عده‌ای هم به دلیل استنشاق گاز CO مسموم می‌شوند .

فرماندار ویژه طبس تصریح کرد: این موضوع در حال بررسی است و کارشناسان بررسی می کنند که اگر قصوری بوده به طور حتم رسیدگی خواهد شد و اگر فردی هم مقصر است رسیدگی خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم خون این عزیزان پایمال شود.

به گفته رحیمی با حضور دادستان کل کشور جلسه‌ای برگزار و در همین راستا صحبت‌هایی شد و قرار بر این است که کارشناسان ابعاد مختلف قضیه را بررسی کنند و بعد از بررسی دقیق نتیجه اعلام شود.

به گفته وی در همان ساعت اولیه‌ای که این حادثه اتفاق افتاد بلافاصله تمام امکانات شهرستان ‌و به مرور شهرهای اطرف و مرکز استان بسیج شدند و مسئولان استان اعم از استاندار و معاون سیاسی استاندار و تعداد دیگری از مسئولان در محل حادثه حضور یافتند عملیات امداد و نجات بعد از ۸۰ ساعت ساعت ۵ صبح چهارشنبه ۴ مهر به پایان رسید و پیکر بی‌جان ۴۹ نفر از کارگران با همت این عزیزان خارج و به خانواده‌های آن‌ها تحویل شد.

وی اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن عملیات و انتظار برخی از خانواده‌ها امکانات رفاهی و اسکان در اختیار آنها از سوی معدن قرار گرفت که کمترین کاری بود که در آن شرایط می‌توانستیم انجام دهیم.

فرماندار ویژه طبس گفت: بعد از وقوع حادثه جلسه‌ای در دادگستری طبس هم تشکیل شد و معدن موظف شد ۲۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های متوفیان و ۵۰ میلیون تومان به حساب مصدومان واریز کند.

به گفته رحیمی علاوه بر این مدیرعامل معدن که هم اکنون به دلیل فشار و ناراحتی سکته کرده و در بیمارستان بررسی است پرداخت مبلغ دیگری را علاوه بر پرداخت دیه‌ای که به مرور زمان انجام خواهد شد متعهد شده و قول داده که به تک تک خانواده‌های این عزیزان رسیدگی کنند.

به گفته وی افزون براین ستاد اجرایی فرمان امام و خیری از تهران برای کمک به خانوادههای این عزیزان اطلاعات آن‌ها را دریافت کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از