حالت تاریک

حضور متفاوت بخشدار سرداران در جمع دانشجویان جهادگر

حضور متفاوت بخشدار سرداران در جمع دانشجویان جهادگر

برای چندمین سال متوالی، جهادگران دانشگاه صنعتی شریف تهران به روستاهای دورافتاده و مرزی نهبندان آمده‌اند و مسئولین نیز در جمع این جهادگران حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، کم‌آبی، شاید مهم‌ترین معضلی باشد که مردم خراسان جنوبی با آن درگیرند. این موضوع در منطقه‌ای که بخش عمده و اصلی اقتصاد خرد آن را کشاورزی و دامداری تشکیل می‌دهد، می‌تواند عاملی شود برای مشکلات دیگر؛ محرومیت، کوچ از روستا‌ها به شهر‌ها و خالی شدن روستا‌ها و آسیب به اقتصاد روستایی در پی نبود آب تشدید می‌شوند. بر این موارد اضافه کنید که برخی روستا‌ها به دلیل نداشتن آب شرب از سکنه خالی شده اند؛ روستا‌هایی که در حاشیه مرز ایران و افغانستان قرار گرفته‌اند. مردم برخی روستا‌ها در خراسان جنوبی مرزنشینان بوده‌اند که با بروز خشکسالی‌های پی در پی، به شهر‌ها و دیگر مناطق مسکونی مهاجرت کرده‌اند.

حل این مجموعه مشکلات، زمان زیادی می‌طلبد؛ از فراهم کردن زیرساخت‌ها بگیرید تا اولویت بندی‌ها و تخصیص بودجه و مدیریت بر اجرای امور. اما گاهی می‌شود با صرف هزینه کمتر و تلاش بیشتر برخی مشکلات را در سطح خردتری حل و مردم را به سکونت در روستا‌ها تشویق کرد. گروه‌های جهادی این وظیفه را به عهده گرفته‌اند.

در خراسان جنوبی گروه‌های جهادی اعم از دانشجویی و غیردانشجویی بسیاری فعال هستند؛ اما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در قالب یک گروه جهادی که نام شهید وزوایی را به دوش می‌کشد، از سال ۹۵ در مناطق مختلف خراسان جنوبی حضور یافته‌اند و با برگزاری اردو‌های متعدد جهادی در این استان، گام‌های مهمی در حل مشکلات مردم این منطقه برداشته‌اند.

تابستان امسال نیز گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف چند روزی است که در روستاهای شهرستان نهبندان مشغول به انجام فعالیت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی است.

این گروه جهادی چندین سال است که در ایام تابستان با حضور در مناطق محروم شهرستان نهبندان خنده را بر لبان کودکان و نوجوانان این مناطق می نشانند و منشأ خدمات زیادی برای روستاییان می‌شوند.

حضور سرزده و متفاوت «محمود مقامی» بخشدار سرداران در بین این گروه جهادی در قالب یک جهادگر از موارد قابل تقدیری است که می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در بین مردم و دانشجویان جهادگر شود.

یکی از فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه کانال‌کشی مسیرهای آب قنات سیدال است که با این کار از هدر رفت بیش از ۸۰ درصد آب به شکل سنتی جلوگیری می‌شود.

آری این جوانان آتش به اختیار همان جهادگرانی هستند که با سلاح خدمت‌رسانی در مقابل تحریم‌های اقتصادی، جنگ روانی، تهاجم فرهنگی دشمن صف می‌کشند و دین‌داری، انقلابی‌گری، ولایتمداری و مردم سالاری دینی در ایران را به رخ جهانیان می‌کشند. 

سفیران کار و تلاش در هر عرصه‌ و مکانی که نیاز است حاضر می‌شوند تا علاوه بر خودسازی، روحیه کار و تلاش و خودکفایی را به وجود آورند و دیگران را بیدار کنند  تا چراغ امید را روشن کنند.

 

انتهای خبر/10

حضور متفاوت بخشدار سرداران در جمع دانشجویان جهادگر
حضور متفاوت بخشدار سرداران در جمع دانشجویان جهادگر
حضور متفاوت بخشدار سرداران در جمع دانشجویان جهادگر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از