حالت تاریک
روایتی از جشن فتح الفتوح انقلاب؛

حماسه حضور بیرجندی‌ها در جشن انقلاب

حماسه حضور بیرجندی‌ها در جشن انقلاب

مردم بیرجند امروز هم مثل تمام سال‌های گذشته؛ حضور پرشکوه خود را در جشن فتح الفتوح انقلاب به ثبت رساندند و باری دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه گویان کوبیدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، امروز روز بزرگی است؛ روز یوم الله ۲۲ بهمن؛ روزی که قدرت مردمی بر هیمنه طاغوت غلبه و بساط عیاشی و استبدادش را در هم پیچید. امروز روز جشن بزرگ مردم ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی است که در واقع پرعظمت‌ترین روز در تقویم تاریخی و فتح الفتوح این ملت به شمار می‌آید که پس از سال‌ها جهاد و قیام به بار نشست.

امروز همانطور که در تمام استان‌ها، شهر‌ها، روستا‌ها و مناطق کشور، مردم به میدان حضور آمده‌اند، خراسان جنوبی‌ها هم در صحنه حاضر شده و حماسه آفرینی می‌کنند. همانطور که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرده امروز راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیش از ۱۴۰ نقطه استان در حال برگزاری است و در واقع این ملت به صحنه آمده‌اند تا چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شعار محوری «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» جشن بگیرند.

در حالی که این مراسم در مرکز استان از ساعت ۹ صـبح و از مسیر میدان شهدا به سمت میدان قدس آغاز می‌شود، اما حضور پراکنده مردم از یک ساعت قبل از آغاز مراسم مشاهده می‌شود که از خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف به سمت میدان امام خمینی(ره) می‌آیند و در حال حرکت به سمت میدان شهدا برای تجمع بزرگ است. هر چه که به سمت میدان شهدا نزدیک‌تر می‌شویم، جمعیت بیشتر و پیوسته‌تر و شعار‌ها محکم‌تر و کوبنده‌تر می‌شود.

در جمعیت انبوهی که به خیابان‌ها آمده‌اند، حضور کودکان و نوجوانانی که به صورت گروهی و با همکلاسی‌ها و دوستانشان به راهپیمایی آمده‌اند، جلوه زیبای جوانی جمعیت و انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل‌های نو را ایجاد کرده است که در مسیر راهپیمایی با چند نفری هم کلام می‌شوم.

با حضور پرشور مردم دیگر دشمن گزینه‌ای روی میز ندارد

در یک جمع دانشجویی قرار می‌گیرم که دسته جمعی با هم به راهپیمایی آمده‌اند، از آن‌ها علت حضور و نظرشان درباره جمعیت و حضور مردم را می‌پرسم که آقای علی پور در این خصوص می‌گوید: خوشبختانه حضور مردم در راهپیمایی امسال هم پرشور و کاملاً چشمگیر است و با گذشت ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب، نه تنها کمرنگ نشده؛ بلکه هر سال نسبت به سال قبل عظمت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این مردم همیشه برای دفاع از نظام در صحنه هستند، می‌افزاید: دشمنان این نظام و انقلاب دائماً در حال دشمنی و توطئه چینی هستند و با سیاه نمایی و دروغگویی بخصوص در فضای مجازی، تلاش دارند تا مردم را از این نظام ناامید کنند، اما خوشبختانه بصیرت مردم تمام نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند.

آقای‌امینی دانشجوی دیگر نیز می‌گوید: این صحنه حضور که صحنه همدلی ملت ایران است، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب است که در سایه همین همدلی، امروز جمهوری اسلامی به برکت انقلاب و تدبیر امام راحل(ره)، قدرت اول منطقه و یکی از قدرت‌های برتر جهان است.

وی تأکید می‌کند: به برکت خون شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای هسته‌ای و البته حاج قاسم، در حالی که تمام ابرقدرت‌ها برعلیه جمهوری اسلامی بودند، اما خوشبختانه جمهوری اسلامی به مدد مردم به عنوان رکن اصلی نظام، امروز امن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشور منطقه است که جایگاه پرأفتخاری دارد.

وی می‌افزاید: امروز نیز مردم ولایتمدار و فهمیم خراسان جنوبی مثل همیشه لبیک گوی فرمایشات مقام معظم رهبری هستند و با حضور محکم و کوبنده خود باعث می‌شوند تا دیگر دشمن گزینه‌ای روی میز نداشته باشد.

خانوادگی پای کار نظام هستیم

از جمع دانشجویی فاصله می‌گیرم و یک جمع خانوادگی متشکل از پیر و جوان توجه‌ام را به خودش جلب می‌کند. آقای احمدی که فرد میانسالی است و به همراه تعدادی از نوه‌هایش در این راهپیمایی شرکت کرده است در پاسخ به سؤالاتم می‌گوید: حضور در این راهپیمایی خاطرات روز‌های پرشور و پرالتهاب انقلاب را برایم زنده می‌کند. در آن زمان من هم مانند نوه‌هایم در سن نوجوانی بودم و با اشتیاق خاصی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها شرکت می‌کردم.

او ادامه می‌دهد: اکنون سالهاست که به یاد آن دوران و همچنین برای تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های انقلاب و نظام و مقام معظم رهبری در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنم.

وی بیان می‌کند: در حالی که در تمام این سال‌ها دشمن از مردم می‌خواهد که به راهپیمایی‌ها نیایند و حمایتشان را از نظام دریغ کنند، اما خوشبختانه حضور مردم و ارادت آن‌ها نسبت به نظام و انقلاب هرسال بیشتر می‌شود.

او تأکید می‌کند: من امروز با خانواده و نوه‌هایم به این راهپیمایی آمده‌ام تا اعلام کنم هنوز هم بر همان عهد ۴۵ ساله هستم و برای حمایت و دفاع از نظام خانوادگی پای کار هستیم.

شکست فتنه زن، زندگی، آزادی با حضور گسترده زنان

کمی آن طرف ترخانم جوانی با دو فرزندش در جمع راهپیمایان حضور دارد و می‌گوید: با توکل به خدا؛ حضور گسترده و پر اشتیاق امروز مردم، تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن را به هم میریزد و او را مایوس و ناامید خواهد کرد.

وی می‌افزاید: در حالی که طی سال‌های اخیر دشمنان این نظام، جنگ ترکیبی را علیه نظام ایجاد کردند و از جنبه‌های مختلف ملت ایران را تحت فشار قرار دادند، اما باز هم موفق نشدند و ملت ایران مثل همیشه در مقابل دشمن سربلند بیرون آمده است.

او ادامه می‌دهد: دشمن به خیال خودش با ایجاد فتنه مهسا‌امینی و شعار زن، زندگی، آزادی تصور می‌کرد که می‌تواند بانوان را از مسیر اسلام و انقلاب خارج کند، اما امروز شاهد جمعیت کثیر زنان، بانوان و دختران این مرز و بوم در راهپیمایی جشن انقلاب هستیم و من هم به عنوان یک زن و مادر امروز به دشمنان اعلام می‌کنم که مثل کوه پشت انقلاب اسلامی هستم؛ تا کور شود هر آنکه نتواند بیند.

محمدمتین زنگویی یکی از دانش‌آموزان بیرجندی نیز که به همراه خانواده‌اش در راهپیمایی حاضر شده و پرچم ایران را در دستش دارد، می‌گوید: روز ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است و من هم به راهپیمایی آمده‌ام تا در این جشن بزرگ مردمی و ارزشمند کشورم شرکت کنم.

وی می‌افزاید: من عاشق شهید سلیمانی و ادامه دهنده راه او هستم و همانطور که حاج قاسم در میدان با دشمن جنگید و او را شکست داد، من هم به میدان حضور و حمایت از انقلاب آمده‌ام تا با دادن شعار‌های کوبنده، دشمن را از ادامه دشمنی با این ملت و نظام ناامید کنم.

دفاع از حرم جمهوری اسلامی با حضور پرشکوه

بر اساس این گزارش؛ امروز مردم خراسان جنوبی و البته بیرجندی‌های مؤمن و متدین با حضور گسترده و متمرکزشان ثابت کردند که مثل همیشه در صحنه حضور و حمایت از رهبری و نظام، پیشرو و جلودار هستند و به پاس خون شهدای انقلاب، همچنان راهشان را ادامه خواهند داد.

امروز این مردم به صحنه آمدند تا به این گفته شهید سلیمانی که فرمود" امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است؛ بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند، اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند؛ نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)" ارزش نهاده و اعلام کنند که در مسیر ولایت و انقلاب، ثابت قدم هستند و ذره‌ای هم از عقاید و اصولشان عقب نشینی نخواهند کرد. حماسه‌سازی پرشکوه امروز مردم بیرجند هم به عنوان برگ زرین دیگری در تاریخ این انقلاب و نظام ثبت و ماندگار شد.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از