حالت تاریک
سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

خرید ۵ هزار تن گندم در خراسان‌جنوبی

خرید ۵ هزار تن گندم در خراسان‌جنوبی

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید تضمینی بیش از ۵ هزار تن گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدحسین اکبری روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت:  میزان آب در اختیار بخش کشاوری استان ۷۸۰ میلیون مترمکعب است که به جهت خشکسالی‌ها و اجرای سند سازگاری آب، هم میزان و هم کیفیت آب در حال کاهش است.

ی با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش کشاورزی استان ۲۱.۶ درصد و سهم ارزش افزوده آن ۲۹ درصد است، ادامه داد: اما سهم اعتبارات بخش کشاورزی ۱۲.۸ درصد است که به نسبت کم است که باید پیگیری شود این سهم را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: جوجه‌ریزی ماهیانه در استان حدود ۳ میلیون قطعه است که ۷۰ درصد گوشت مرغ مازاد داریم که به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

اکبری از خرید تضمینی ۵ هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران تامین شده است که به زودی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل فصل بهار به بخش کشاورزی استان اعم از قنوات و کانال‌ها و جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات کشاورزی بود که پیگیر جبران آن هستیم.

اکبری ادامه داد: ۳۵۳ رشته قنات در استان از سیل خسارت دید که از این تعداد ۱۳۰ رشته مسدود شد که برخی از آنها در روستاهایی بود که آب شرب انسان و دام از آن تأمین می‌شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت در صورت مشکل پایداری برق در کشور، باید چاه‌های کشاورزی روزانه پنج ساعت خاموش شود که ضرر به بخش کشاورزان می‌زند.

وی افزود: افزود: برنامه‌ریزی کردیم برای رفع مشکل تامین برق در بخش کشاورزی استان ۵۰ کیلووات انرژی خورشیدی نصب شود به گونه‌ای که در تمامی شهرستان‌ها نصب نیروگاه خورشیدی در ۲۰۰ چاه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده‌ است.

اکبری در ادامه گفت: ۱۲۰ پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان آماده افتتاح است.

وی تصریح کرد: از مجموع این اعتبار ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۹۶ میلیارد تومان خودیاری مردم و ۴۹ میلیارد تومان اعتبارات دولتی است.

انتهای خبر/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از