حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی:

دولت‌های غربگرا نتیجه‌ای جز وابستگی نداشتند

دولت‌های غربگرا نتیجه‌ای جز وابستگی نداشتند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم حضور جریان غربگرایی را در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بودند و دیدند که متاسفانه دولت آنها هیچ نتیجه‌ای به جز وابستگی را به‌دنبال نداشت.

حجت کفاشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در خصوص لزوم شرکت مجدد و پرنشاط مردم در پای صندوق‌های رای و تکمیل انتخاب نیمه‌کاره خود، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، انتخابات ابن دوره ادامه راه حضور پرشور مردم در تشییع جنازه شهید جمهور است که امیدواریم مردم با مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.
وی افزود: یکی از علت‌های اینکه مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبل کمتر بود، این است که این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام برگزار شد و با انتخابات شورا‌های اسلامی همراه نبود، در‌حالی‌که انتخابات شورا‌ها هم به سهم خود باعث افزایش مشارکت می‌شود که امیدواریم در مرحله دوم انتخابات، این کاهش جبران شود و دوباره یک حماسه رقم بخورد.
کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اهمیت این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: هم‌اکنون چشم تمام دشمنان قسم خورده نظام به این انتخابات است و به‌صورت گسترده‌ای در حال تبلیغ هستند تا مردم در این صحنه شرکت نکنند. اما در این دوره؛ حتی سران فتنه و کسانی که انتخابات را تحریم کرده بودند هم در انتخابات شرکت کردند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت انتخابات است.
کفاشی بیان کرد: قطعا این دوره از انتخابات آنقدر اهمیت دارد که باید همه مردم در آن شرکت کنند تا در رقابتی که بین دو نفر برقرار است، رییس جمهور اصلح انتخاب شود.
وی تصریح کرد: در نظام دموکراسی؛ هر رایی که به صندوق انداخته می‌شود، رای به آن نظام است. در جمهوری اسلامی هم هر رایی که به صندوق انداخته می‌شود رای به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کفاشی با تاکید بر اینکه مردم باید ارزش رای خود را بد‌انند و برای تعیین سرنوشت کشور رای بدهند، گفت: در‌واقع هر کسی که امروز در انتخابات شرکت کند و رای بدهد، فردا هم به‌عنوان یک مطالبه‌گر حق اعتراض خواهد داشت و می‌تواند به عملکرد دولت انتقاد کند چون به آن رای داده است.
او افزود: اما اگر کسی در این انتخابات رای ندهد، قطعا نمی‌تواند انتقادی هم داشته باشد؛ چون می‌توانست فردی را انتخاب کند که از نظر خود او اصلح است و حالا مشکلاتش را از او مطالبه کند، بنابراین کسی که رای نمی‌دهد حق اعتراض و مطالبه‌گری ندارد.
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنابراین در انتخابات پیش‌رو؛ اولین موضوعی که اهمیت دارد اصل مشارکت است که امیدواریم مردم در ۱۵ تیرماه پای صندوق‌های رای بیایند و به رییس جمهوری رای دهند که از مردم، با مردم و برای مردم باشد، کسی که درد مردم را بداند و با فساد برخورد کند.
کفاشی گفت: امیدوارم که دیگر به عقب برنگردیم و دوران ۸‌ساله تلخ و تاریک تکرار نشود، بلکه با انتخاب رییس جمهوری مردمی برای پنج گامی که مقام معظم رهبری فرمودند آماده شویم و پس از ایجاد دولت اسلامی، برای ظهور امام زمان عجل الله زمینه‌سازی شود.
وی با تاکید بر لزوم انتخاب آگاهانه در انتخابات، تصریح کرد: مردم در انتخابات باید کسی را انتخاب کنند که در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، این فرد باید مانند رییس جمهور شهید؛ خدمتگزاری خالصانه باشد و راه او را ادامه دهد.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم حضور جریان غربگرایی را در دو سه دولت از‌جمله دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بودند و دیدند که متاسفانه دولت آنها هیچ نتیجه‌ای به جز وابستگی را به‌دنبال نداشت و در‌حالی‌که همه‌چیز به مذاکره و غرب گره‌زده شد، ولی در‌نهایت به چیزی نرسیدیم.
وی افزود: به طور مثال رییس جمهور اسبق اعلام می‌کرد که واکسن سوهان قم نیست که آن را وارد کنیم یا اینکه برای واردات واکسن باید به fatf بپیوندیم، اما شهید رییسی بحران کرونا را مدیریت کرد. قطعا فراموش نمی‌کنیم و یادمان نمی‌رود که در روزگاری کرونا زندگی‌ها و مشاغل را مختل کرده بود و شهید رییسی با واردات واکسن این مشکل را حل کرد.
کفاشی تصریح کرد: جبهه انقلاب منکر ارتباط با دنیا نیست اما معتقد است که نباید خودمان را معطل غرب و غربزده‌ها کنیم.
وی با اشاره به برخی توهین‌ها نسبت به نامزد جبهه انقلاب از‌جمله؛ طالبانی، مغز خشک، چماق به‌دست و... اظهارکرد: برخی از توهین‌ها مثل نسبت دادن عنوان طالبانی‌ها به جبهه انقلاب جالب نیست، در‌حالی‌که مگر خود آقای ظریف نبود که در دوران وزارت خارجه خود با طالبانی‌ها مذاکره داشت و عنوان می‌کرد که دولت اسلامی افغانستان را به رسمیت می‌شناسیم؟
او با بیان اینکه این عنوان‌ها توهین به رای ۹ میلیون ایرانی است که به آقای جلیلی رای داده‌اند، گقت: این‌روش‌ها؛ روش‌های خوبی برای رای جمع کردن نیست، زمان این پوپولیست بازی‌ها گذشته، مردم دیگر آگاه شده‌اند و نباید با این حربه‌ها وارد شد.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهتمام آقای پزشکیان در خصوص حذف یارانه و افزایش قیمت بنزین نیز گفت: متاسفانه تیم آقای روحانی دور آقای پزشکیان جمع شده‌اند و دولت سوم آقای روحانی به سردستگی آقای پزشکیان متصور است. اینکه آقای پزشکیان می‌گوید باید بنزین لیتری ۲۵ هزار تومان شود، با شرایط فعلی جامعه سازگار نیست. از طرف دیگر آقای جلیلی طرح one را مطرح کرده است که می‌شود روی آن کار کرد و نظر داد، چرا که طبق بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، طرح خوبی است و بر اساس آن بنزین بر اساس کد ملی توزیع می‌شود، کسی هم که چند خودرو دارد می‌تواند بنزین را از کسی که خودرو ندارد آن هم به نرخی که خود فرد تعیین می‌کند، بخرد. این طرح بسیار بهتر از طرح افزایش قیمت بنزین است.
کفاشی افزود: همچنین تیم آقای پزشکیان تاکید می‌کنند که طوری بنزین را گران می‌کنند که مردم متوجه نشوند، در‌حالی‌که وقتی حامل‌های انرژی افزایش قیمت پیدا کند، همه‌چیز از‌جمله حمل‌و‌نقل گران خواهد شد و مردم تحت‌فشار قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از