حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

راه اندازی آزمایشگاه استاندارد مرز ماهیرودخراسان جنوبی

راه اندازی آزمایشگاه استاندارد مرز ماهیرودخراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: راه اندازی آزمایشگاه استاندارد مرز ماهیرود از ضروریات خراسان جنوبی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت با بیان این مطلب به تشریح دستاوردهای دیدار خود با اسلام پناه رئیس سازمان استاندارد کشور پرداخت و گفت: خراسان جنوبی با ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک، سهم بسزایی در صادرات کالا از کشور دارد، لذا به دنبال تکمیل و توسعه زیر ساخت های لازم در بازارچه های مرزی استان هستیم.


وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه ماهیرود، مرز فعال کشور در صادرات کالا از مسیر افغانستان است و می طلبد بسترهای لازم در این مجموعه فراهم گردد.


به گفته وی؛ راه اندازی آزمایشگاه استاندارد در مرز ماهیرود به تسریع در روند صادرات کالا کمک می کند و از مطالبات استان و تجار داخلی و افغانستانی است.


استاندار با بیان اینکه از سال ۹۲ تعداد ۷ آزمایشگاه تحت پوشش اداره کل استاندارد خراسان جنوبی بدلیل برون سپاری تعطیل و از دور خارج شد، گفت: این آزمایشگاه ها عبارت از مصالح ساختمانی، مواد غذایی و کشاورزی، بیولوژی و میکرو بیولوژی، تشخیص نوع فرآورده های نفتی، صنایع شیمیایی، اوزان و کالیبراسیون و آزمایشگاه شیمی تجزیه پیشرفته ( نوین) هستند.


قناعت با تأکید بر اینکه راه اندازی این ۷ آزمایشگاه، حدود ۳۰ میلیار تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: راه اندازی این آزمایشگاه ها به دلیل هزینه های بالا، برای بخش خصوصی در استان، توجیه اقتصادی ندارد.


وی متذکر شد: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص نوع فرآورده های نفتی بدلیل اینکه از مهمترین آزمایشگاه‌های استان است و سبب افزایش رونق صادرات می شود، برای خراسان جنوبی بسیار حائز اهمیت است.


استاندار ادامه داد: آزمایشگاه مواد غذایی و کشاورزی نیز که در راستای محصولات استراتژیک استان زعفران، زرشک و... ایجاد می شود و نقش مهمی هم در صادرات دارد، برای ما بسیار مهم است.


قناعت متذکر شد: راه اندازی و بهره برداری ساختمان اداری آزمایشگاهی مرز ماهیرود حدود ۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از