حالت تاریک
همزمان با اربعین حسینی؛

زنده‌شدن داغ رئیس‌جمهور شهید در خراسان‌جنوبی

زنده‌شدن داغ رئیس‌جمهور شهید در خراسان‌جنوبی

خراسان جنوبی اربعین حسینی سال گذشته میزبان رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی بود و امروز مردم استان علاوه بر عزاداری سید و سالار شهیدان، داغدار شهید جمهور هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، خراسان‌جنوبی شهریورماه سال گذشته همزمان با اربعین حسینی میزبان رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بود.

 رئیس جمهور شهید، عزاداران و دلدادگان حسینی از میدان آزادی تا آستان مقدس امامزادگان باقریه را همراهی کرد و در خیل عظیم جمعیت مردم حضور یافت و از نزدیک با با مردم استان دیدار و گفتگو کرد.

خیل زیادی از مردم بیرجند امروز یاد رئیس جمهور شهید خود را گرامی داشتند و داغ رئیس جمهور شهید برای آنان تازه شد.

قناعت استاندارخراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: اربعین امسال برای خراسان جنوبی‌ها به خصوص مرکز استان روز خاصی است و خاطره‌ و غمی را در دل مردم این دیار تازه می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: آیت‌الله رییسی در سومین سفر به خراسان جنوبی که سفری مردمی بود، علاوه بر اینکه با حضور خود برای مردم استان ارزش قائل شدند یکی از پروژه‌های مهم یعنی راه‌ آهن که دغدغه اساسی مردم استان و مربوط به چهار دهه قبل بود را آغاز کرد.

وی گفت: این پروژه نیاز به اعتبارات سنگین داشت اما تامین مالی از محل تهاتر نفت صورت گرفت و اکنون در سالگرد آغاز عملیات اجرایی آن، در ۱۵ قطعه فعال است.

قناعت افزود: دستور آغاز رسمی عملیات احداث خط‌ آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی به عنوان یادگاری از شهید رئیسی در این استان باقی ماند و امیدواریم به زودی این آرزوی دیرینه مردم به سرانجام برسد و در سال‌های نه چندان دور شاهد شنیدن سوت قطار در خراسان جنوبی باشیم.

وی اظهار کرد: آیت الله رئیسی به عنوان خادم الرضا و شهید جمهور خالصانه، مخلصانه و مردمی در خدمت مردم بود و امیدواریم با سالار شهیدان محشور شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از