حالت تاریک

ساخت ۲۳۴۳ واحد مسکن دانشگاهیان خراسان‌جنوبی آغاز شد

ساخت ۲۳۴۳ واحد مسکن دانشگاهیان خراسان‌جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی ۲ هزار و ۳۴۳ واحد مسکونی دانشگاهیان استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان دانشگاه بیرجند روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی در این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم  اظهار کرد: در مجموع ۲۰ هکتار زمین به این پروژه اختصاص داده شده و واحدهای مسکونی در مساحت ۹ هکتار احداث می‌شود.

احمد لامعی‌گیو ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد دانشگاه‌هایی که زمین مازاد داشتند می‌توانستند برای مسکن دانشگاهیان در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۲۰ هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافت و اسناد مالکیت اراضی در فاز نخست پروژه ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: اعضای هیات علمی، کارمندان شاغل، بازنشستگان‌ و فرزندان بازنشسته دانشگاهیان استان در صورتی که فرم جیم قرمز نداشته باشند زمین در اختیارشان قرار می‌گیرد همچنین براساس تفاهم‌نامه مذکور بین دو وزارتخانه، دانشگاه می‌تواند اراضی مسکن را به اعضای بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری نیز واگذار کند.

لامعی گفت: دانشگاه‌هایی که زمین را تامین می‌کنند می‌توانند بخشی از این اراضی را در اختیار سایر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم قرار دهند اما اکنون در اولویت ما نیست و امیدواریم در آینده با اختصاص اراضی بیشتر شرایط برای دانشگاه‌های دیگر نیز فراهم شود و این سایت را به مجموعه دانشگاهی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت این واحدها تابع قوانین نهضت ملی مسکن است افزود: وظیفه دانشگاه بیرجند تامین زمین بوده که پیشنهاد دادیم واحدها ویلایی (یک طبقه حیاط دار) احداث شود اما به دلایلی با دو طبقه موافقت شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در فاز نخست پروژه هزار و ۶۳ واحد مسکن برای دانشگاهیان دانشگاه بیرجند احداث می‌شود و پنج هکتار زمین نیز برای ارائه خدمات تعیین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل و راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۷۲ هکتار زمین در دانشگاه‌های استان واگذار شد و ۲ هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی برای دانشگاهیان احداث می‌شود.

حسن علیزاده روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ۲۰ هکتاری مسکن دانشگاهیان دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور افزود: در قالب تفاهم‌نامه مذکور ۲۰ هکتار زمین در دانشگاه بیرجند برای احداث هزار و ۶۳ واحد اختصاص یافت که عملیات اجرایی این پروژه امروز آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۹ هکتار زمین در دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۷۲۵ واحد و ۲۳ هکتار زمین در دانشگاه آزاد قاینات برای ۵۵۵ واحد نیز اختصاص یافته است.

علیزاده  با اشاره به روند اجرای طرح ملی نضهت مسکن در استان گفت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته تاکنون در سطح شهرهای استان خراسان جنوبی ۲۲ هزار و ۹۱۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا بوده که در مراحل مختلف شامل انعقاد قرارداد، واگذاری، اخذ پروانه، اجرای فونداسیون، اجرای اسکلت و سایر مراحل است.

وی عنوان کرد: در ارزیابی انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی، از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا ابتدای بهمن ١٤٠٢ استان خراسان جنوبی در تمام مراحل ساخت طرح مربوطه رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

امروز در حاشیه نشست شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی احداث ۶۰ هزار خوابگاه متاهلی و خانه اساتید در هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مازاد دانشگاه‌های کشور آغاز شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از