حالت تاریک
هیأت‌های مذهبی پای‌کار جهاد تبیین بیایند
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی:

هیأت‌های مذهبی پای‌کار جهاد تبیین بیایند

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور گفت: در شرایط کنونی جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب باید در دستور کار هیات‌های مذهبی قرار بگیرد و در این زمینه پای‌کار بیایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام مجید باباخانی صبح سه‌شنبه در دیدار با  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ریشه جریان هیأت در کشور به فضای مناسک بر می‌گردد و مناسک نقطه ثقلی است که افراد را به مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی وصل می‌کند.

وی با بیان اینکه جدا کردن مردم از این مناسک به طور تقریبی به سادگی ممکن نیست، افزود: جریان هیات کشور بسیار رشد دارد و ۵۰ درصد از مردم ایران طی یکسال گذشته به هيأت‌ها کمک کرده‌اند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه مردم ایران سالانه به غیر از ایام اربعین  ۱۰۰ همت(۱۰۰ هزار میلیارد تومان) به هیات‌های مذهبی کمک می‌کنند و این نشان از ریشه اعتقادی قوی آنان دارد، عنوان کرد: این جریان مالی کمک به هیات‌های مذهبی کشور ۵۰ تا ۶۰ برابر بودجه سازمان تبلیغات و ۳۰ برابر بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

باباخانی ادامه داد: در این شرایطی که سرمایه‌گذاری شدیدی برای فاصله انداختن بین اعتقاد و ارتباط مردم با اهل بیت(ع) در حال انجام است در برخی جاها این موضوع تبدیل به کالا شده و برخی شروع به معامله کردن می‌کنند در حالی‌که امر کالایی تاثیر مقدس نمی‌گذارد.

به گفته وی؛ مهمترین رسالت ما در این خصوص رفع موانع صورت و معنا است تا هیات تبدیل به کالا نشود، بنابراین سعی می‌شود به روش‌های متعدد از این مهم پاسداری کنیم.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور تصریح کرد: در همین راستا یکی از بهترین روش‌ها بحث برقرار کردن ارتباط با نوجوانان است و برای هیات نوجوانان مجموعه‌ای جهت تولید محتوا تعریف شده تا روش خواندن و هیات‌داری از علما و پیرغلامان دریافت کنند.

باباخانی افزود: ساماندهی مجموعه آموزشی در هیات‌ها و نظارت بر آن و آموزش ارکان مختلف هیات از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به نقش و مشارکت هیاتت مذهبی در دوران دفاع مقدس و دوران کرونا  و مناسبت‌های مختلف، تأکید کرد: در شرایط کنونی جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب باید در دستور کار هیات‌های مذهبی قرار بگیرد و در این زمینه پای‌کار بیاند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: از یک سال و نیم گذشته بحث مثلث تعالی هیات در استان در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس هر هیات یک روحانی، فعالیت اجتماعی جهادی، مراسم محوری در سال را باید عهده‌دار شود.

حجت‌الاسلام سالاری‌مکی با بیان مشارکت هیات مذهبی در اجرای طرح مسطورا در سطح استان ادامه داد: در این زمینه استان از لحاظ مشارکت رتبه چهارم و در کنش قرآن نیز رتبه اول را کسب کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به فعالیت ۱۰۰ هیات مذهبی در ایام پایانی صفر در مشهد مقدس اشاره کرد و یادآور شد: برپایی موکب‌های متعدد و اسکان خانواده بازماندگان حادثه معدن طبس از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: در حال حاضر هیات مذهبی پای‌کار جریان و جبهه مقاومت آمدند و تاکنون ۱۳۰ قطعه طلا در طرح «طلای همدلی» در استان جمع‌آوری شده است.

 

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از