حالت تاریک
فرمانده سپاه خراسان جنوبی خبر داد:

ارتباط پژوهشگران نیروهای‌مسلح با مراکز علمی تقویت شود

ارتباط پژوهشگران نیروهای‌مسلح با مراکز علمی تقویت شود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح با مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید بیشتر شود، گفت: باید مرکزی برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر در این حوره ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سردار محمدرضا مهدوی روز سه‌شنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری همزمان با جشنواره امام علی(ع) اظهار کرد: خانواده نیروهای مسلح در حوزه مسائل علمی و پژوهشی نسبت به عرصه‌های دیگر که در حال فعالیت هستند، عقب نیست و چه بسا چندگام از بقیه حوزه‌ها جلوتر است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ حساسیت کار و اینکه هر نوع فعالیتی نیازمند تأمین امنیت است ادامه داد: در همین راستا ضرورت ایجاب می‌کرد در عرصه پژوهش و فناوری روی پای خودمان می‌ایستادیم و این بود که بعد از دوران دفاع مقدس در خانواده بزرگ نیروهای مسلح به همت جوانان برومند و دانشمند نیروهای مسلح در عرصه‌های دفاعی و امنیتی و خدمات امنیتی اتفاقات بسیار خوبی افتاد.

سردار مهدوی با بیان اینکه اتفاقات خوبی که نه تنها توانست تأمین امنیت برای کشور خودمان را به ارمغان آورد بلکه سبب دست‌یابی به قدرت بازدارندگی در منطقه هم شد، گفت: اگر بدخواهان نظام جمهوری اسلامی امروز زمین‌گیر شده‌اند و نمی‌توانند کاری نسبت به جمهوری اسلامی ایران انجام دهند به واسطه تلاش، ابتکار و خلاقیت این جوانان برومند و علمی خانواده‌های نیروهای مسلح بوده است.

وی با اشاره به اینکه خروجی کار این جوانان برای جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است، افزود: نیروهای مسلح همزمان توانست با دیگر مراکز علمی فعال در عرصه‌های مختلف کشور توانسته به نوآوری و فناوری در عرصه دفاعی بپردازد که این باعث تضمین امنیت در کشور و منطقه شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: بقیه عرصه‌ها هم زمانی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و خودباوری را ایجاد کنند که چتر امنیتی بالای سرشان باشد و از این جهت نیروهای مسلح باید پیشرو باشند.

سردار مهدوی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هم حرف زیادی برای گفتن دارند، عنوان کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه علم وفناوری انجام گرفته است و هرچه هم به جلو رفتیم این دستاوردها، درخواست‌ها و موفقیت‌ها بیشتر شده که می‌طلبد ارتباط بین پژوهشگران در نیروهای مسلح با مراکز علمی و دانشگاه‌ها بیشتر شود و هم باید مرکزی برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برخی از طرح‌ها و ظرفیت‌های نیروهای مسلح و پژوهشگران بر اثر عدم ارتباط‌گیری بر زمین مانده است و این ارتباطات و پیوند بیشتر با مراکز نخبگانی و پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها می‌تواند راه را تسهیل و ما را سریعتر به هدف برساند و موجب تشویق پژوهشگران شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خلاء عدم ارتباط پروهشگران با مراکز علمی و دانشگاهی، سبب شده فکرها و اندیشه‌ها ابتر بماند و یکی از علت‌های آن هم عدم حمایت از طرف دستگاه‌ها است گفت: هر چه جلوتر می‌رویم روند خلاقیت و نوآوری در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های امنیتی بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: خروجی این پژوهش‌ها و فناوری‌ها به نفع مردم است و با هماهنگی و هم‌افزایی بسیج علم و فناوری و مراکز نخبگانی استان توانستیم باری را از روی دوش مردم برداریم و اگر این ارتباط را در بین همه نیروها توسعه دهیم اتفاقاتی بهتری رقم خواهد خورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از