حالت تاریک

قطع برق چاه‌های کشاورزی بلای جان باغات

قطع برق چاه‌های کشاورزی بلای جان باغات

قطعی برق چاه‌های کشاورزی در خراسان جنوبی به ۳ روز در هفته و روزی ۶ ساعت رسیده که این موضوع سبب آسیب رسیدن به محصولات و کاهش آن‌ها می‌شود.

به گزارش خاورستان،اسحاقی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در تابستان امسال متوجه شدیم که ۳ روز در هفته روزی ۵ الی ۶ ساعت برق چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود و این موضوع برای مدیریت و جلوگیری از قطع برق خانگی انجام می‌شود که البته با قانون مغایرت دارد.

او افزود: در این اقدام توجهی به زمین‌های کشاورزی و خساراتی که به آن‌ها وارد می‌شود نشده است، زیرا زمان بندی آبدهی برای برخی محصولات بسیار مهم است و قطع برق چاه‌ها می‌تواند باعث آسیب رسیدن به محصولات شود و همچنین می‌تواند باعث نقص و یا سوختگی در اصل تأسیسات چاه‌ها شود.

اسحاقی بیان کرد: طبق پیگیری‌ها متوجه شدیم که این موضوع در کل کشور وجود دارد و با درخواست ویژه‌ای که از مخبر معاون اول رئیس جمهور داشتیم وی طی نامه ای دستور داد تا برای رفع این مشکل اقدام شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: امیدواریم ظرف یک ماه آینده برنامه ریزی صورت گیرد تا سال آینده با برنامه‌ریزی درست و اخذ نظر از کشاورزان، اقدامات باعث آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی نشود.

او عنوان کرد: آسیب رسیدن به زمین‌های کشاورزی باغات و محصولات در نهایت باعث آسیب رسیدن به اقتصاد استان و حتی کشور می‌شود.

اسحاقی اظهار کرد: برق و گاز موضوعی است که باید زیرساخت‌هایی در مورد آن در گذشته ایجاد می‌شد که عدم توجه به آن باعث ایجاد مشکل در زمان کنونی شده است و به دنبال این هستیم تا طی ۳ تا ۴ سال آینده این مشکلات حل شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از